Utfordrerbyrået Goods og Kolonihagen slår seg sammen for et fargerikt samarbeid

Kolonihagen er selskapet som startet som matkasse og kafé, og i dag er Norges største økologiske merkevare med over 250 varelinjer i Rema 1000.

Kolonihagen

Designbyrået Goods har dette året arbeidet med en ny visuell identitet for merkevaren, i tillegg til nye websider. De har også utformet et designsystem for annonsering, hvor Kolonihagen samarbeider med Morgenstern på kommunikasjon. Den nye identiteten ble lansert med merkevarekampanje i bybildene i september, samt lansering av kolonihagen.no på nett.

Logo
Farger
Merker

– Kolonihagen var allerede en veldig sterk merkevare med fantastisk vekst siden debuten i 2017. Goods har hjulpet oss på en ypperlig måte å konvertere innsikten vår til en oppdatert visuell identitet som står i stil med ambisjonene våre om å bli størst i landet på bærekraftig mat og drikke. Resultatet ble enda bedre enn vi håpet, og Goods har gjennom sine fantastiske folk greid å sy sammen noe som både forteller tydelig hvem vi er og hva vi står for, men også sikrer gjenkjennelighet på tvers av flatene våre. Vi har rett og slett blitt oppgradert, sier Paul Rigault, markedsdirektør Kolonihagen

Utendørs
Web Desktop
Web Mobil
Sosial

Goods har også arbeidet tett med Kolonihagen på utviklingen av tre tydelige kundeløfter med fokus på dyrevelferd, jordhelse og ansvarlighet, og et distinkt fargespekter inspirert av smakene i grønnsaker, frukt og råvarer generelt. Det fleksible fargesystemet gjør at Kolonihagen får flere muligheter som merkevare når de varierer budskap og innhold.

Grid1
Grid2
Grid3

– Å jobbe med de som klarer å balansere ansvar og kommersialitet på den måten Kolonihagen gjør er en glede for oss. Akkurat som vi ønsker å utfordre at miljøfokuserte merkevarer ikke betyr kjedelige merkevarer, kjemper Kolonihagen for at økologiske og ansvarlige produkter ikke behøver bety trauste og overseriøse merkevarer. En perfekt match, sier Sandro Kvernmo, kreativ leder Goods

Om Goods

Goods teller 8 designere i kontorene de deler med søsterbyrå Heydays. Byrået designer forbrukermerkevarer og samarbeider tett med selskaper som selger produkter med å lage emballasjeløsninger som balanserer kostnad, effekt og fotavtrykk. Goods jobber med norske kunder som Kolonihagen, Apotek1 og Posten samt internasjonale selskap som Cisco, den franske enhjørningen Ledger og selskapet bak verdens største vertikale farm, Jones Food Co. i UK.

Andre involverte

T

Tommy Andresen

Kampanjefotografi