Veivisere

Med en kampanje som setter søkelys på mennesker som viser vei for andre, er bilforhandleren Sulland aktuell med en premium content-kampanje som skal gi mottakeren mer enn bare bil.

1 forsidex

ANTI Hamar står bak det nye premiumkonseptet «Veivisere», som tar for seg mennesker som positivt har blitt lagt merke til i samfunnet.

Den første ut i en serie av unike personer, er ingen ringere enn hoppdronningen Maren Lundby.

– Med sitt store engasjement for likestilling i hoppsporten, var det et naturlig valg for oss velge Maren som vår første veiviser, uttaler Knut Stian Lervik, markedssjef i Sulland.

Hovedfilm.

Konseptet er en forlengelse av verdiene som ligger til grunn i merkevareplattformen til Sulland og en naturlig bro i fra slagordet: «Sulland – Med – deg – hele – veien»

Gjennom sin profil har bilforhandleren tatt grep om å eie veien i sin identitet og kommunikasjon.

– Med konseptet«Veivisere» har vi lagt listen høyt med tanke på produksjon og innhold, slik at mottaker vil oppleve Sulland som et premium brand innen kategorien. Det har vært en spennende reise sammen med kunden, og ikke minst Maren Lundby som var fantastisk å jobbe med! Vi gleder oss til å presentere enda flere Veivisere i tiden fremover, uttaler Jens Haugen, kreativ leder og regissør på prosjektet.

3 01
3 02
3 03

Konsept, film og foto er produsert inhouse hos ANTI Hamar. Talentet Magnus Vanem fra ANTI Hamar var filmfotograf på filmen, som ble produsert over tre ettermiddager i Lillehammer by. ANTI Hamar står også for digitalstrategien og plasseringen av kampanjen.

– Det er skapt et univers som gir oss mulighet til spennende plasseringer av kanaltilpasset uttak for å byggekonseptet Veivisere for Sulland. Medieplasseringer skal gjenspeile kvaliteten i innholdet, og vi har prioritert premium medier og formater for å styrke opplevelsen. I tillegg er det selvfølgelig viktig å ivareta bred dekning og trafikk inn til sulland.no, og vi gleder oss til å følge kampanjen, sier Ane Kvernsveen Sakshaug, digital rådgiver i ANTI Hamar.

4 01
4 02
4 03
4 04

– Dette er en interessant og ny måte å produsere merkevarebyggende content som krever mye av oss og kunde. Gjennom virkemidler som vi tidligere har sett i nasjonalt anerkjente magasiner (D2 m.v), vil vi gi mye mer til mottakeren enn budskap om bare bil. Vi skal være smarte og utnytte de forskjellige kvalitetene til kanalene, for å oppnå en maksimal effekt av taktiske bilannonser og merkevarebyggende innhold. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver og gründer av ANTI.

Andre involverte

S

Sebastian Storakeren

1st Ac

S

Stig Tonheim

Gaffer