Til forveksling lik

Jens Petter Wærnes, kreativ leder og AD i BBDO New York, reiste verden rundt i 45 dager for å lage byråets nye kampanje for telegiganten AT&T.

38647 ef5dd original
38648 67480 original
38649 2af8f original
38650 e3432 original
38651 dc917 original

Produktet er AT&Ts «datapakkeløsninger» for mobiltelefon. En slik datapakkeløsning kan kjøpes i forkant av en utenlandsreise og lar deg bruke telefonens mange funksjoner (epost, FB, nettsurfing og så videre) utenlands slik du normalt bruker den hjemme, uten å betale skjorta.

Kampanjen henger i de fleste internasjonale flyplasser i USA og annonser er plassert i reiserelaterte magasiner. Byrået har funnet billedlige likheter og synergi mellom velkjente internasjonale storbyer og mindre kjente småsteder i USA med samme navn.

– Men interessant nok, for å kunne reklamere ett slikt produkt og budskap på troverdig og lovlig vis, må all mobilbruk i annonsene kunne bevises, forteller Jens Petter Wærnes.

– Jeg har derfor reist med et fototeam verden rundt i 45 dager for å ta bilder til fem annonser. Mobiltelefonen kan brukes på alle disse stedene, som vist. Intet fotofusk. Reiseruten ble noe slikt som Texas, Missouri, California, Kentucky og NY, samt Irland, Mexico, England, Canada og Kina.


Involverte byråer

BBDO NY