Produktet er AT&Ts «datapakkeløsninger» for mobiltelefon. En slik datapakkeløsning kan kjøpes i forkant av en utenlandsreise og lar deg bruke telefonens mange funksjoner (epost, FB, nettsurfing og så videre) utenlands slik du normalt bruker den hjemme, uten å betale skjorta.
Kampanjen henger i de fleste internasjonale flyplasser i USA og annonser er plassert i reiserelaterte magasiner. Byrået har funnet billedlige likheter og synergi mellom velkjente internasjonale storbyer og mindre kjente småsteder i USA med samme navn.
– Men interessant nok, for å kunne reklamere ett slikt produkt og budskap på troverdig og lovlig vis, må all mobilbruk i annonsene kunne bevises, forteller Jens Petter Wærnes.
– Jeg har derfor reist med et fototeam verden rundt i 45 dager for å ta bilder til fem annonser. Mobiltelefonen kan brukes på alle disse stedene, som vist. Intet fotofusk. Reiseruten ble noe slikt som Texas, Missouri, California, Kentucky og NY, samt Irland, Mexico, England, Canada og Kina.
Involverte byråer
BBDO NY