Vi andre tar bussen
Å ta bussen er veldig ofte det riktige valget. Enkelt, økonomisk og miljømessig. Det er noe de aller fleste skjønner. Men ikke alle. Noen misforstår eller er for egoistiske til å velge kollektivt. Vi andre vet, selv om vi av og til glemmer det. Men vi vet! Og den erkjennelsen er kjernen i AKTs siste kampanje, «Vi andre tar bussen».
Aktuelt byrå
NOSLEEPTILLBROOKLYN
AKT, Agder Kollektivtrafikk, har sammen med NOSLEEPTILLBROOKLYN utarbeidet en strategisk kampanje for å gjøre bussen litt bedre likt, og mer assosiert med en moderne og oppegående brukergruppe, og «Vi andre tar bussen» bruker både miljøfanatikere, egoister og generelle fordommer som antiteser.
Radioreklame: «To albuer»
Markeds- og kommunikasjonssjef Terje Mathisen hos AKT sier at de ikke oppnår høyere liking eller økt vurdering ved å vise frem produktene.
– Folk vet jo hvordan en buss ser ut og hvordan det er å sitte i en. Vi kan heller ikke gjøre kjøreturen til en utenomjordisk opplevelse, det er ikke særlig troverdig. Derimot er det bekreftelsen om at bussen er et riktig valg, som har vært vesentlig for oss å fremheve i denne kampanjen. Vi har fått bra oppmerksomhet så langt, så det ser ut som vi er på rett vei, sier Mathisen.
NOSLEEPTILLBROOKLYN har bistått med rådgivning og kreativt konsept samt medie-rådgivning og plassering. Kampanjen begynte før sommeren, og går i digitale og sosiale medier, på kino, radio og print og fortsetter utover høsten.
Involverte byråer
Terje Ugland
Prosjektleder / rådgiver
Rune Eilertsen
Foto / Design / Animasjon
Håvard Axel Kator
Produsent
Per Gunnar Økland
Regi
Thoralf Riiser
Regi og klipp
Mads Nielsen
Foto
Fredrik Halldor Hauan
B-foto
Siri Hallbing Lyngaas
Casting
Andre involverte
Terje Mathisen
Markeds-og kommunikasjonssjef, AKT
Roald Morvik
Rådgiver, marked og kommunikasjon, AKT