Vi andre tar bussen

Å ta bussen er veldig ofte det riktige valget. Enkelt, økonomisk og miljømessig. Det er noe de aller fleste skjønner. Men ikke alle. Noen misforstår eller er for egoistiske til å velge kollektivt. Vi andre vet, selv om vi av og til glemmer det. Men vi vet! Og den erkjennelsen er kjernen i AKTs siste kampanje, «Vi andre tar bussen».

No Sleep AKT cover 1400x788

AKT, Agder Kollektivtrafikk, har sammen med NOSLEEPTILLBROOKLYN utarbeidet en strategisk kampanje for å gjøre bussen litt bedre likt, og mer assosiert med en moderne og oppegående brukergruppe, og «Vi andre tar bussen» bruker både miljøfanatikere, egoister og generelle fordommer som antiteser.

Radioreklame: «To albuer»

Akt_to-albuer_030_v3_r128.wav
Last ned

Markeds- og kommunikasjonssjef Terje Mathisen hos AKT sier at de ikke oppnår høyere liking eller økt vurdering ved å vise frem produktene.

– Folk vet jo hvordan en buss ser ut og hvordan det er å sitte i en. Vi kan heller ikke gjøre kjøreturen til en utenomjordisk opplevelse, det er ikke særlig troverdig. Derimot er det bekreftelsen om at bussen er et riktig valg, som har vært vesentlig for oss å fremheve i denne kampanjen. Vi har fått bra oppmerksomhet så langt, så det ser ut som vi er på rett vei, sier Mathisen.

No Sleep AKT helside albuer
No Sleep AKT helside bark

NOSLEEPTILLBROOKLYN har bistått med rådgivning og kreativt konsept samt medie-rådgivning og plassering. Kampanjen begynte før sommeren, og går i digitale og sosiale medier, på kino, radio og print og fortsetter utover høsten.

Involverte byråer

84646 30ed1 original
Sagveien Resort Radioproduksjon
K

Karine Klundby

Produsent

J

Jon Iver Helgaker

Regissør

Fabel Sør Filmproduksjon
H

Håvard Axel Kator

Produsent

P

Per Gunnar Økland

Regi

T

Thoralf Riiser

Regi og klipp

M

Mads Nielsen

Foto

F

Fredrik Halldor Hauan

B-foto

S

Siri Hallbing Lyngaas

Casting

Andre involverte

T

Terje Mathisen

Markeds-og kommunikasjonssjef, AKT

R

Roald Morvik

Rådgiver, marked og kommunikasjon, AKT