Volkswagen er gjerrige
Volkswagen e-Golf er en gjerrig elbil.
Elbilmarkedet har dreid seg om rekkevidde, rekkevidde og rekkevidde. Som markedets ledende elbil, setter nå e-Golf og Volkswagen søkelyset på strømforbruk i en stor kampanje. Her kaller de e-Golf for en gjerrig elbil.
– Èn ting er størrelsen på batteriet, noe annet er effekten av hver kW, og kostnadene knyttet til det. Volkswagen e-Golf har en estimert «strømkostnad» på kun kr 1,43 per mil, noe svært få elbiler kan matche, sier markedssjef Thomas Mietinen i Volkswagen.
Kampanjen består blant annet av to filmer som spiller på en sjåfør som er litt mer gjerrig enn gjennomsnittet. I tillegg til disse to filmene, er det også laget en rekke digitale uttak, blant annet et eget SoMe-konsept hvor e-Golf presenterer «Dagens gjerrig-vits».
– Vi liker å fremstå med litt glimt i øyet, på en lavmælt måte, og håper og tror at denne kampanjen får frem både det og poenget med lavt strømforbruk, avslutter Mietinen.
Pravda har vært produksjonsselskap med Mikkel Sandemose på regi.
Involverte byråer
Øystein Halvorsen
Tekstforfatter
Karin Lund
Art Director
Pravda Filmproduksjon