Ways Into Practice

Bielke&Yang lanserer Ways Into Practice – en podcast med mål om å hjelpe unge kreative å finne sin vei inn i designbransjen.

WIP 01

Designbyrået har lenge jobbet med å fremme og inspirere unge designere, og har startet podcasten som en del av internship-programmet sitt. Podcasten Ways Into Practice (WIP) har som mål å gi lytterne verdifull innsikt i designbransjen, og dele inspirasjon og nyttige verktøy.

Den første sesongen er produsert av internship-studentene Linn Hagen og Kristoffer Fylling. I fem episoder presenterer de dyptgående intervjuer med etablerte kreative personer i Oslo-området, som deler sine personlige historier og erfaringer fra designverdenen. Ved å utforske de ulike retningene og valgene intervjuobjektene har tatt, viser podcasten fram noen av de mange karrieremulighetene som finnes, og inspirerer neste generasjon designere til å skape sine egne unike veier.

Første sesong inkluderer:

1. episode: Erlend Grimeland og Elias Olderbakk, grunnleggere av Travers. Duoen har en visjon om å fremme et samfunn som gjør det enkelt å ta positive valg for fellesskapet og planeten. De tror på kollektiv problemløsning av sosiale utfordringer, og samarbeider ofte med talentfulle personer fra ulike fagområder.

2. episode: Jelsen Lee Innocent, frilanser. Jelsen er en haitisk-amerikansk kreativ fra New York, som flyttet til Norge i 2018. Hans ikke-lineære designreise har beveget seg over flere bransjer og land. Jelsen balanserer sitt kommersielle arbeid med en kunstpraksis, der han konfronterer sosiale og kulturelle fordommer gjennom lek med materialer, skulptur og installasjon.

3. episode: Juliane Stensrud Mjåset, medgrunnlegger av MOS. Etter å ha fått erfaring i flere anerkjente reklamebyråer i Oslo, grunnla Juliane Stensrud byrået MOS, sammen med to kolleger. Mos tror på betydningen av raffinerte visuelle uttrykk og verdien av historiefortelling, for effektiv kommunikasjon og kundevennlig vekst.

5. episode: Ida Louise Andersen, senior designer ved Scandinavian Design Group. Andersen er designer som stadig søker etter nye måter å bøye, strekke, mate og dyrke nye ideer på. Hun arbeider med noen av Norges største og mest etablerte merkevarer, inkludert Norge som merkevare.

Bielke&Yang forstår utfordringene nyutdannede møter når de skal navigere i den kreative designbransjen, og har utviklet podcasten som en ressurs for å gi studenter en dypere forståelse av alle mulighetene som er tilgjengelige for dem. Ways Into Practice tilbyr uvurderlig innsikt, råd og lærdom fra etablerte, kreative fagpersoner innen ulike disipliner og sektorer.

WIP 05
WIP 07
WIP 08
WIP 09
WIP 10
WIP 11

– Vi er utrolig stolte av å lansere WIP som en del av vårt engasjement for å støtte morgendagens designere, og utruste dem med de kreative og personlige verktøyene de trenger for å lykkes i bransjen. Vi er ekstremt imponerte over jobben Linn og Kristoffer har gjort, og vi tror at innsikten de har samlet inn vil inspirere og styrke både deres generasjon, og de som kommer etter dem, til å navigere i designbransjen med mer selvtillit og nysgjerrighet, forteller Evan McGuinness, partner i Bielke&Yang.

Første sesong ligger nå ute på Apple Podcasts og Spotify. Man kan forvente engasjerende og innsiktsfulle samtaler med bransjeledere som gir verdifull veiledning og inspirasjon for karriere og muligheter innen design.

Besøk waysintopractice.no og følg @waysintopractice og @bielkeyang for mer informasjon. Hvis du vil bidra med å utvikle sesong 2 av denne podkasten kan du søke på Bielke&Yang sitt internship-program her: https://bielkeyang.homerun.co/...

Involverte byråer

Bielke yang logo

Bielke&Yang