Færre nordmenn til Cannes i år

Normalt setter et par hundre norske reklamefolk seg på flyet i disse dager, og vender nesa mot reklamefestivalen Cannes Lions Festival of Creativity. I år har imidlertid dette tallet gått kraftig ned.

89946 1a341 feature
Nyttig skilting fra et foregående Cannes-år. Foto: Getty Images

Om KF Pluss

KF Pluss er som KF, bare med litt ekstra humor. Redaksjonen er uavhengig og arbeider døgnet rundt med å nesten fortelle deg sannheten.

En liten ringerunde blant reklame- og mediebyråene forteller om en norsk delegasjon som vil bli langt mindre i år enn hva den har vært tidligere. Faktisk viser det seg at så lite som 54 personer tar turen til filmbyen ved den franske riviera.

Disse fordeler seg som følger:

Kitchen: 0
Try: 0
SMFB: 0
Anorak: 0
DDB: 1 (kreativ leder Frank Nystuen vurderer en tur til feriehuset sitt i Antibes)
Pol: 0
Schjærven: 53
Morgenstern: 0
We Are Live: 0
McCann: ? (kom bare på svarer)
Per Høj: 0
Hausmann: 0

Det er jo særlig ett byrå som skiller seg ut på denne listen, og KF Pluss kontaktet derfor Creative Director i Schjærven Reklamebyrå, Ingrid Leren Wathne, for å få en forklaring på dette høye tallet.

– Vel, dette er jo en veldig fin mulighet for oss i Schjærven til å endelig kunne oppleve Cannes og den franske riviera. Som de fleste andre så er jo vi også glade i rosévin, Instagrambilder av sjømat og overfladisk skryt av bransjekolleger vi egentlig ikke liker. Dette ønsker vi å være en del av, men så kommer denne konkurransen stadig i veien.

Ja, for dere liker ikke konkurranser i Schjærven?

– Nei, vi mener at salg kan kjøpes.

Men nå trosser dere myndighetenes reiseråd for å endelig tilbringe noen dager i Cannes?

– Ja. Også reiseråd kan kjøpes.

«Som de fleste andre så er jo vi også glade i rosévin, Instagrambilder av sjømat og overfladisk skryt av bransjekolleger vi egentlig ikke liker.»
4395 5c8a2 profile large

Ingrid Leren Wathne, Creative Director i Schjærven Reklamebyrå