Reklamebransjen gir stemme til valget
Rett før sommeren sendte Valgdirektoratet en invitasjon til en rekke norske reklame- og PR-byråer. Direktoratet ønsket forslag til en setning som ville løfte valgdeltakelsen ved høstens Stortingsvalg.
Ved Stortingsvalgene i 2013 og 2017 endte valgdeltakelsen på 78,2 %. Dette er et tall Valgdirektoratet har en ambisjon om å løfte til over 80 % denne høsten. Og den jobben skal altså gjøres i samarbeid med landets reklamebransje.
Som eneste medieaktør har KF Pluss fått et innblikk i de innsendte bidragene. Med tillatelse fra Valgdirektoratet, gjengir vi disse bidragene her.
Godt valg!
Per Høj: Hvis du ikke stemmer, er det mora di som bestemmer!
GK: Å stemme er å ta samfunnsansvar!
Pol: Stemt!
Anti: VOTE | the | SHIT
TRY: Husk å stemme Arbeiderpartiet!
TRY Råd: Å stemme Arbeiderpartiet er et ansvar vi bærer sammen!
Kitchen: Alle må stemme!
Heisholt Inc.: Husk å stemme ellers biter jeg, brøler denne Grand Prix-løven fra 2002.
Schjærven: Valg kan kjøpes.
Los & Co: Stemmer du ved valget 2021, er du med å bestemme hvem som skal bestemme!
Trigger: #TvangsValget2021
Vi er OSS: Ja til mangfold i urna!
Morgenstern: Husk å bruke stemmen din. Eller er du helt idiot?
Atyp: Alle må stemme!
SMFB: Sorry for not voting. A brighter running shoe.
Anorak: Alle må stemme!
NORD DDB: Alle må stemme!
WAL: Det er kult å stemme!
Om KF Pluss
KF Pluss er som KF, bare med litt ekstra humor. Redaksjonen er uavhengig og arbeider døgnet rundt med å nesten fortelle deg sannheten.