Reklamebransjen gir stemme til valget

Rett før sommeren sendte Valgdirektoratet en invitasjon til en rekke norske reklame- og PR-byråer. Direktoratet ønsket forslag til en setning som ville løfte valgdeltakelsen ved høstens Stortingsvalg.

Valgsak

Ved Stortingsvalgene i 2013 og 2017 endte valgdeltakelsen på 78,2 %. Dette er et tall Valgdirektoratet har en ambisjon om å løfte til over 80 % denne høsten. Og den jobben skal altså gjøres i samarbeid med landets reklamebransje.

Som eneste medieaktør har KF Pluss fått et innblikk i de innsendte bidragene. Med tillatelse fra Valgdirektoratet, gjengir vi disse bidragene her.

Godt valg!

Per Høj: Hvis du ikke stemmer, er det mora di som bestemmer!

GK: Å stemme er å ta samfunnsansvar!

Pol: Stemt!

Anti: VOTE | the | SHIT

TRY: Husk å stemme Arbeiderpartiet!

TRY Råd: Å stemme Arbeiderpartiet er et ansvar vi bærer sammen!

Kitchen: Alle må stemme!

Heisholt Inc.: Husk å stemme ellers biter jeg, brøler denne Grand Prix-løven fra 2002.

Schjærven: Valg kan kjøpes.

Los & Co: Stemmer du ved valget 2021, er du med å bestemme hvem som skal bestemme!

Trigger: #TvangsValget2021

Vi er OSS: Ja til mangfold i urna!

Morgenstern: Husk å bruke stemmen din. Eller er du helt idiot?

Atyp: Alle må stemme!

SMFB: Sorry for not voting. A brighter running shoe.

Anorak: Alle må stemme!

NORD DDB: Alle må stemme!

WAL: Det er kult å stemme!

Alle må stemme

Om KF Pluss

KF Pluss er som KF, bare med litt ekstra humor. Redaksjonen er uavhengig og arbeider døgnet rundt med å nesten fortelle deg sannheten.