– Lønner seg å ha en god og tydelig strategi i bunn

Kudos er tilbake etter en kort pause, og det er det kreative teamet Kristina Schaatun-Våreid og Ane Lynau i Hyper som har plukket ut noen av sine favoritter.

81 I4493
Kreativt team i Hyper: Ane Lynau og Kristina Schaatun-Våreid.

BIO

Art Director Ane Lynau og Tekstforfatter Kristina Schaathun-Våreid jobber sammen i Hyper.

– Takk til KF, som spurte oss om å starte en ny runde kudos. Det er gøy. Vi gråter lett når det er bra, og ler høyt når det er morsomt. Her er en god blanding av nytt og gammelt.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i.

– «Take away your take away» av Nord DDB med kreatørene Torstein Skogedal, Thomas Eltvik, André Gidion med flere, har allerede blitt snakket mye om, og det synes vi er fortjent. Dette er smart tenkt, godt utført, og viser at det lønner seg å ha en god og tydelig strategi i bunn og være tro til den. Det kan mange lære noe av, tenker vi.

«Take away your take away» av NORD DDB for McDonalds.

– En ting er musikken og tekstene som blir skrevet, men måten de inviterer sine fans inn til sitt univers er fascinerende. Ved å lage en endeløs film hvor du ikke styrer hvor i historien du hopper på, det er bare kult. Og så er det kvalitetsfilm, og det er mye deilig Art Direction. Vi skulle ønske vi var med på dette, rett og slett. What´s next? En jobb av Aparent, regissør Kavar Singh.

– Her kan du oppleve det selv: https://omarsheriff.no/

Karpe-filmen «Omar Sheriff» er i sin helhet fra manus til post-produksjon produsert av Aparent, med Kavar Singh i registolen

– Det er gøy å le høyt, og disse radiospottene fra Trygg Trafikk får oss til å le hver gang. Av SMFB, Kreatør Hans Martin Rønneseth og André Koot.

«Marsvin»

7c8f04b5c9c4e75c6c61d551db9ab99e.mp3
Last ned

«50 Cent»

929b1718725dec2d86a59beb88f56995.mp3
Last ned

«Han er tjukk»

D4f1874d04cd61bbfbd13bb74b2986b2.mp3
Last ned

«Krem»

69e4238d05b1c75fa9464f1674548caf.mp3
Last ned

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Da vi startet i reklamebransjen gjorde denne Cannes-vinneren inntrykk. Det er fint å ta med en gammel film, og denne liker vi godt fremdeles.

Av NORDPOL+ HAMBURG for Epuron, Creative Director: Lars Ruehmann Art Director: Bjoern Ruehmann/Joakim Reveman/Matthew Branning.

– Vi er tydeligvis glade i burgere, så vi har også med noe fra Burger King. Byrået David Madrid står bak denne jobben som er rar, morsom og et godt stykke håndverk.

Burger King - Even More Confusing Times.

– Fantastiske illustrasjoner kan gjøre et vanskelig tema litt enklere å snakke om. Dette er en fin og leken jobb som bryter kategorien, fra Che Proximity. Mer info her.

«Let's talk about Sex: Where do babies come from?»

– Vi tar og med en kort kortfilm helt til slutt, som ikke er en reklamefilm. Vi elsker den.

Av The Mercadantes | Regi: Daniel Mercadante.

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi sender stafettpinnen videre til Anders Arnoldsen Holm og hans makker Thea Emanuelsen i POL. Anders er en gammel klassekamerat av Kristina, og han er morsom. Hans humor synes helt klart også i arbeidet teamet lager. Vi er begge enige om at de har lagd mye bra sammen.