13 norske D&AD-nominasjoner, med «Urban Miner» i tet
NORD DDBs «Urban Miner»-kampanje for Elkjøp og Minecraft er nominert fire ganger i den prestisjefylte internasjonale kåringen D&AD, ANTI er hakk i hæl med tre nominasjoner, Ey Doberman med to, og Heydays, Oslo Observer, Knowit Experience og TRY med én nominasjon hver.
Hele 13 norske nominasjoner i årets D&AD, en organisasjon for det globale design- og reklamesamfunnet som har som formål å fremme og stimulere til høyt faglig nivå innen design og reklame, der prisene deles ut 24. og 25 mai.
- NORD DDB Oslo er nominert fire ganger for sin bejublede «Urban Miner»-kampanje for Elkjøp og Minecraft, som er nominert i kategoriene Impact, Graming & Virtual Worlds, Gaming & Virtual Worlds (User Participation) og Commerce.
- ANTI har tre på shortlist, to for sin allerede tungt premierte Identitet for Forskningsrådet (Graphic Design og Branding), og én shortlistplass for den visuelle identiteten til NRK i Graphic Design.
- Ey Doberman, som etablerte seg med norsk kontor i Oslo i 2021, har to nominasjoner for boliglånet Kassa for Oslo Pensjonsforsikring, som er nominert i Branding og Branding (SME / Logos).
- TRY Design er nominert i Branding for sin visuelle identitet for kulturfestivalen Peer Gynt.
- Heydays er nominert i Digital Design for sin merkevareplattform og visuell identitet for det norske lydteknologiselskapet Nomono.
- Knowit Experience er nominert i Branding for JuJu, en digital plattform for kryptovaluta utviklet av Bitnord AS.
- Det retrospektive webmagasinet Oslo Observer er nominert i Magazine & Newspaper design (Digital Publications).
Ligeti juryerer, som ofte før
For tredje året på rad, og som den eneste fra Norge, har Marc Ligeti, Lead designer i Knowit Experience, sittet i juryen i D&AD Awards. Vinnerne i konkurransen annonseres 24. og 25 mai.
Se alle de nominerte her.