Fast Company berømmer Oslos visuelle identitet
1,5 år etter lansering fortsetter Oslo kommunes visuelle identitet å tiltrekke seg internasjonal oppmerksomhet og anerkjennelse. Under 2020 Innovation by Design Awards fra Fast Company ble den visuelle identiteten tildelt Finalist i to kategorier.
Oslos visuelle identitet ble Finalist i kategoriene Graphic Design og Cities.
– Jubelen sto selvsagt i taket da vi fikk nyheten om at vi hadde vunnet, ikke bare én, men to priser for Oslo kommunes visuelle identitet. Innovation by Design Awards er en prestisjetung konkurranse, hvor man blir tildelt pris som Winner, Finalist eller Honorable Mention. Det er kun én som blir tildelt Winner i hver kategori, som selvsagt gjør det veldig ærefullt å bli tildelt pris som Finalist, forteller Lead Brand Designer Marc Ligeti i Creuna.
Fast Company er en stor internasjonal medieaktør som tar for seg det viktigste og mest interessante innenfor business, innovasjon, og design. Selskapets Innovation by Design Awards avholdes årlig, og i år har Creuna og Oslo-ideniteten kjempet mot store og solide navn.
– Tidligere har vi mottatt blant annet Best of the Best under Red Dot Award, blyant under D&AD Awards, to gull og tre diplomer under Visuelt, og en rekke flere, alle for Oslos designprogram. Med dagens pris øker totalen til hele 19 priser for den visuelle identiteten, avslutter Ligeti, og legger til at byrået vil takke Oslo kommune for tilliten og for et fantastisk samarbeid.
– Vi setter pris på slike partnerskap.