Fjord Line og POL får AdAge-oppmerksomhet

Det kjente amerikanske bransjemagasinet Advertising Age har falt for POLs humoristiske «Titanic»-pastisj for den nye og hurtiggående katamaranen Fjord FSTR. Det er ikke første gang i år at byrået skaper overskrifter internasjonalt.

FSTR filmstills2

I forrige uke ble reklamefilmen for Fjords nye katamaranferje Fjord FSTR lansert, en «Titanic»-homage/parodi som fort gikk sin seiersgang på nettet. Nå har bransjeinstitusjonen AdAge plukket opp saken med overskriften «Titanic Gets a Hilarious Twist in Ad for Scandinavian Ferry Service.»

Bak jobben står det kreative teamet Robert Radoli, Thorbjørn Ruud og Petter Bryde i POL. Filmen er produsert av Tinagent med Sigve Aspelund i regissørstolen.

Image001

AdAge skriver følgende om Fjords Titanic-homage:

«Oslo-based agency Pol has been grabbing our attention recently with its on-the-pulse creative work, which has included a response to Audi's Super Bowl ad starring Will Ferrell getting angry about Norway, starring «Game of Thrones» actor Kristoffer Hivju, as well as its Christmas ad for the Norwegian Post featuring a suspiciously Trump-like Santa».

– Vi er jo såpass provinsielle her at vi synes det er stas å få litt kjærlighet fra de største bransjenettstedene i unaiten, sier Radoli, Ruud og Bryde i en kommentar til kreativtforum.no.

Det er tredje gangen i løpet av relativt kort at POL skaper internasjonale overskrifter. Svaret fra Audi og Kristofer Hivju til Will Ferrel og GM var toppsak og mest leste sak på Super Bowl Sunday, og Postens MAGA-aktige «Angry Santa» fikk oppmerksomhet før jul.