GK, SMFB og TRY til finale

Cannes Lions: På festivalens andre dag fikk tre norske kampanjer fem shortlist-plasser.

93742 f0021 original
Foto: Philip Schulte / Cannes Lions

Tirsdag formiddag ble det sluppet seks nye shortlister i Cannes: Creative Data, Creative Strategy, Direct, Media, PR og Social & Influencer, og norske byråer gikk videre i tre av kategoriene:

Geelmuyden Kiese er i finalen med «Sett spillerfaring på CV’n» for Manpower Norge i kategorien Creative Strategy, hvor den er nominert i to underkategorier: Audience Insight og Consumer Services / Business to Business. Samme kampanje vant både Gull (Produkter og tjenester) og Sølv (Print) i Gullblyanten i mars.

«IKEA + Obama» fra SMFB, jobben der stolen som ble brukt av Barack Obama på scenen under Oslo Business Forum ble solgt til rabattert pris på IKEA, er i PR-finalen. Samme arbeidet vant bronse i PR i Gullblyanten, og er laget sammen med Mediacom og Trigger.

TRY gikk nok en gang videre med «Dyrenes nødnummer» for DNB dyreforsikring, denne gangen i Media-kategorien, hvor den går videre i to underkategorier: Social Behaviour & Cultural Insight og Corporate Social Responsibility (CSR) / Corporate Image. Jobben, som er laget med Tangrystan på film, var allerede shortlistet tre ganger i Health & Wellness-kategorien, hvor den vant en bronse mandag kveld.

Vi får vite resultatet under prisutdelingen i de tre kategoriene onsdag kveld.