Ingen priser på norske Cannes-finalister torsdag

Cannes Lions: TRY og NORD DDB hadde henholdsvis tre og to shortlistede jobber i kategorien Brand Experience & Activation, men ingen av dem vant pris torsdag kveld.

F020699 m LIEKQ6 Q
Foto: Cannes Lions

Onsdag mottok TRY og Volkswagen bronse for «Das Chair» i kategorien Creative B2B under Cannes Lions, og det var knyttet spenning til om samme jobb ville vinne flere priser i dag, da den var nominert to ganger i Brand Experience & Activation.

Slik skulle det ikke bli, og det gjelder også IKEA-jobben «Babyboom» fra samme byrå, som var nominert én gang i samme kategori. «Babyboom» vant tidligere i uken sølv i Print & Publishing, samme kveld som IKEA og TRY også vant gull for «The Life Collection 2022». Byrået drar dermed hjem med et pent knippe bestående av gull, sølv og bronse fra årets festival.

NORD DDBs «Urban Miner» for Elkjøp var også nominert to ganger i Brand Experience & Activation. Den hybride kampanjen vant bronse i Entertainment Lions for Games på tirsdag, og har blitt shortlistet seks ganger under festivalen.

Det er én norsk shortlistplass igjen som kan resultere i pris: Morgenstern er nominert i Film for «Monday Comes Sailing» for FINN. Vinnerne i kategorien offentliggjøres fredag kveld.

Det var «23 Fifa x Ted Lasso» fra EA Sports og Apple som ble hedret med Grand Prix i Brand Experience & Activation.