«Das Chair», «Urban Miner» og «IKEA Babyboom» til Cannes-finale

Cannes Lions: Mandag morgen ble tre nye shortlister offentliggjort, Brand Experience & Activation, Creative B2B and Creative Data Lions Shortlists. TRY og NORD DDB gikk videre med kampanjer for Volkswagen, IKEA og Elkjøp. Til sammen sju nye shortlistplasser på festivalens første dag.

Kontorstol V Wx
Mandag ble det fire nye shortlistplasser på Volkswagens «Das Chair», laget av TRY.

En kontorstol som kan kjøre, har LED-lys, assistentsystemer og infotainment-system. En tjeneste som skal hjelpe nybakte foreldre med å finne navn til barnet sitt. En kampanje der du bytter inn gammel elektronikk mot Minecraft-penger for å rette søkelys på hvor viktig det er å resirkulere elektronisk avfall. Til felles har de at de er norske kampanjer som har gått videre til konkurransen om internasjonale løver i Cannes Lions mandag morgen.

TRY-kampanjene «Das Chair» for Volkswagen nyttekjøretøy har i dag gått videre to ganger i kategorien Brand Experience & Activation i underkategoriene Automotive og Live Brand Experience or Activation. IKEA-kampanjen «Babyboom» fikk også én shortlistplass i samme kategori (Customer Acquisition & Retention).

NORD DDBs «Urban Miner» for Elkjøp gikk videre to ganger, også denne i Brand Experience & Activation, i underkategoriene Gaming-led Brand Experience og Sponsorship & Brand Partnership.

TRYs «Das Chair» for Volkswagen fikk også to shortlistplasser i kategorien Creative B2B, i subkategoriene Brand Experience og Integrated Campaigns.

Festivalen tjuvstartet søndag med et slipp på omtrent halvparten av shortlistene, med 21 plasser til norske byråer.

Vinnerne i Creative B2B annonseres onsdag kveld, mens vinnerne i Brand Experience & Activation annonseres torsdag kveld.