«Das Chair», «Urban Miner» og «IKEA Babyboom» til Cannes-finale
Cannes Lions: Mandag morgen ble tre nye shortlister offentliggjort, Brand Experience & Activation, Creative B2B and Creative Data Lions Shortlists. TRY og NORD DDB gikk videre med kampanjer for Volkswagen, IKEA og Elkjøp. Til sammen sju nye shortlistplasser på festivalens første dag.
En kontorstol som kan kjøre, har LED-lys, assistentsystemer og infotainment-system. En tjeneste som skal hjelpe nybakte foreldre med å finne navn til barnet sitt. En kampanje der du bytter inn gammel elektronikk mot Minecraft-penger for å rette søkelys på hvor viktig det er å resirkulere elektronisk avfall. Til felles har de at de er norske kampanjer som har gått videre til konkurransen om internasjonale løver i Cannes Lions mandag morgen.
TRY-kampanjene «Das Chair» for Volkswagen nyttekjøretøy har i dag gått videre to ganger i kategorien Brand Experience & Activation i underkategoriene Automotive og Live Brand Experience or Activation. IKEA-kampanjen «Babyboom» fikk også én shortlistplass i samme kategori (Customer Acquisition & Retention).
NORD DDBs «Urban Miner» for Elkjøp gikk videre to ganger, også denne i Brand Experience & Activation, i underkategoriene Gaming-led Brand Experience og Sponsorship & Brand Partnership.
TRYs «Das Chair» for Volkswagen fikk også to shortlistplasser i kategorien Creative B2B, i subkategoriene Brand Experience og Integrated Campaigns.
Festivalen tjuvstartet søndag med et slipp på omtrent halvparten av shortlistene, med 21 plasser til norske byråer.
Vinnerne i Creative B2B annonseres onsdag kveld, mens vinnerne i Brand Experience & Activation annonseres torsdag kveld.