JCDecaux sender kreativ installasjon på europaturné
«The Boys»-installasjonen for Amazon Prime Video er den største og mest omfattende Innovate-kampanjen i JCDecaux noensinne.
Utendørskanalen er den store vinneren på mediemarkedet denne våren. Alt tyder på at dette kommer til å fortsette, først nå i sommerperioden, men også utover høsten.
Et sikkert veksttegn er annonsørers villighet til å investere i store utendørsprosjekter som i tillegg til å treffe et betydelig publikum også skaper stor oppmerksomhet i sosiale medier.
– Dette er den største og mest omfattende Innovate-kampanjen i JCDecaux noensinne. Vi har jobbet utallige timer med prosjektet og har fått fantastiske tilbakemeldinger fra både annonsør, bransje og publikum. Det er da selvfølgelig ekstra gøy at Amazon Prime Video har valgt å sende installasjonen ut på en omfattende Europaturné, sier Innovate-ansvarlig i JCDecaux Norge, Stian Stark Husby.
«The Boys»-fontenen har allerede rukket å besøke både Polen og Danmark. Videre står, i førsteomgang, Sverige og Nederland på programmet, men det kan godt hende at det blir flere stopp på veien. Interessen har vært enorm, og det har vist seg at kun Norge klarte å lage dette for denne kunden.
– Vi har lenge visst at dette er en effektiv måte for annonsørene å kommunisere andreledes på. Målet med denne aktiviteten er ganske enkelt å skape oppmerksomhet rundt en populær TV-serie på Prime Video. Dette er effektivt og viktig for denne annonsøren. Videre er det ekstra gøy for meg som jobber med denne kommunikasjonsformer å se at lignende aktiviteter blir brukt for å kommunisere mer alvorlig tematikk, slik Adidas gjør med sin Grand Prix-vinnende kampanje for kvinners rettigheter i Dubai. Det hadde det vært spennende å jobbe mer med også i Norge, avslutter Husby.