Solid norsk shortlist-fangst i innholds-VM (CMA)

Hele 28 norskproduserte jobber er nominert i årets The International Content Marketing Awards fra CMA. Geelmuyden Kiese ligger i tet med 12 nominasjoner. Schibsted Partnerstudio, Sannum & Bergestuen og Pol har også adskillige nominerte.

Soil poetry cma
GK-jobben «Soil Poetry» for Yara International er nominert fem ganger i CMA.

Geelmuyden Kiese har de siste seks årene vært det mestvinnende norske byrået i The International Content Marketing Awards, og de har tilsynelatende ikke tenkt å gi slipp på den statusen med det første. Den hyppigst nominerte jobben fra byrået i årets konkurranse er «Soil Poetry» for Yara International. Den er nominert fem ganger, i Best Content Campaign, Best Use of Print, Best B2B Campaign, Best Use of Imagery og Best Use of Data & Insight.

Hakk i hæl følger «The MOREtime Project», der Finnmark og Nord-Troms krevde utvidelse av døgnet fra 24 til 26 timer. Den er nominert fire ganger, i Best Specialist Campaign, Best Use of Content Within Media Relations, Best Use of Social Media: B2C og Best Use of Digital PR.

Jobben «A transformation from petroleum to offshore» for Sokkeldirektoratet (Norwegian Offshore Directorate) er nominert to ganger, i Best Inter-Company Engagement og Best Use of Imagery.

«Minglei» (redningstjenesten for deg som er lei av å mingle) av og for GK er nominert i Best B2B Campaign.

Schibsted Partnerstudio er nominert for seks jobber, hver i sin kategori: «Takeoff» for Norwegian i Best Travel, «Another Ball Game» laget sammen med Mindshare Norway for Helsedirektoratet i Best Use of Video: Series, «How Scammers Can Make You an Involuntary Porn Star» for Telenor i Best Branded Podcast, «A Smarter Way to Organize Your Home» for IKEA i Best Specialist Campaign, «Estetikk» for Lyko, Boys of Europe, Eurosko, Kappahl, Sandvika Storsenter, Noma Norge, Aix og Bjorklund i Best Content Platform, og «The Circle K Champion» for Circle K i Best Use of Influencer Marketing.

«Change the Course»
av Pol for KPMG er nominert i fire kategorier: Best Purpose-Led Content, Best B2B Campaign, Best Inter-Company Engagement og Best Use of Data & Insight.

Sannum & Bergestuen og Horten kommune er nominert tre ganger for sin stillingsannonse i verdensrommet, i kategoriene Best Inter-Company Engagement, Best Use Of Innovative Technology og Best Use Of Digital PR. S&B er også nominert for sin «The signature of trust» for Revisorforeningen i kategorien Best Inter-Company Engagement.

Visit Norway & Innovasjon Norge har også to nominerte jobber: «The Visit Norway chronicles» i kategorien Best Annual Always-On Content Strategy, samt «From Campaigns to Storytelling and Always-on Content creation» som er nominert i Best Use of Social Media: B2C

Se alle de nominerte her.