Nedtelling til Gullblyanten 2021: Hans Martin og Thomas
Den ferske Kitchen-teamet Hans Martin Rønneseth og Thomas Askim trekker frem noen personlige favoritter i forkant av Gullblyanten i mars.
Thomas Askim og Hans Martin Rønneseth er begge multiprisvinnende kreatører, med over 20 Gullblyant-statuetter mellom seg. De har jobbet både sammen i team og hver for seg, og mye av karrieren er tilbragt i SMFB. Nylig ble de en del av Publicis-systemet gjennom Kitchen, der de ble ansatt som nytt toppteam ved nyttårstider.
– Som første ut i Nedtellingen vil vi bare komme med en liten appell om nivå, gull eller ikke gull. Vi håper årets jury klarer å se på jobbene og det som er levert uten for mye fokus på nivådiskusjoner som ender med flere kategorier som ikke deler ut gull og metaller.
Amen.
– Her er tre jobber vi håper vil hevde seg i Gullblyanten 2021.
- «Eyes on the fries» for McDonald’s av NORD DDB
– En nydelig og enkel visuell idé som har et viktig budskap, og som samtidig gjør at man blir sulten av å se veioppmåling.
- «Titanic Speed Date» for Fjord Line av POL
– Morsom idé som i en veldig seriøs og til tider alvorlig verden minner oss på hvor enkelt og gøy reklame kan være
- Mills’ Grünerløkka-stunt av Sollin Sæle (lenke til artikkel på kom24.no)
– Mange merkevarer ønsker å påta seg en samfunnsrolle uten å helt forplikte seg. Dette er et eksempel på hvor bra det kan bli når det gjøres på en genuin og engasjerende måte.
****
Fristen for innsendelse til Gullblyanten 2021 utløper denne uken, torsdag 27. januar kl. 23.59.