Ocean Outdoor inviterer til kreativ konkurranse

Etter fjorårets suksess har Ocean Outdoor nå lansert årets utgave av Digital Creative Competition.

Digital Creative Competition er en DOOH-konkurranse som har eksistert de siste 13 årene i UK, og plasserer digitale reklameskjermer i sentrum av kreativitet. Konkurransen har bidratt til flere Cannes Lion-priser opp igjennom årene, og har som mål å fremme innovasjon innen utendørsmarkedet. Etter fjorårets lansering i Norden, som var en suksess ifølge arrangørene, er konkurransen igjen tilbake i Norge.

I år som i fjor er Ocean Outdoor ute etter den beste kreative ideen for digital utendørs, og oppfordrer enhver person med en idé til Ocean Outdoor sine digitale flater til å delta, om så bidraget er skisset opp profesjonelt, eller på et stykke papir. Alt du trenger er en ide, Ocean lover å fikse resten.

Det vil bli kåret vinnere innen to ulike kategorier, Commercial og Non-Profit, der premiene er hele 1 500 000 NOK i visning. Juryen blir snart lansert, men de kan allerede røpe at de ser frem til å vurdere bidragene for årets konkurranse.

I fjor var det Hyper for VO-linjen og WAL for Coop Änglamark som stakk av med førsteplassene.

Hyper og VO-linjen var nylig live med sin vinnerkampanje.

Fristen for å sende inn bidrag er 7. oktober, og dette året vil det bli arrangert et eget eventshow for kåringen av vinnerne. Du kan lese mer og delta i konkurransen her.