POL vant gull, sølv og bronse i Cresta Awards

Et gull, fire sølv og tre bronse ble resultatet etter at POL på forhånd var nominert 12 ganger i Cresta Awards. Anti og BeholdOslo/Sollin Sæle har også sikret norsk metall i årets konkurranse.

Hijvuaudi
Hivju, Audi og POL vant et gull og to sølv i Cresta Awards.

Norske byråer hadde 21 bidrag på årets Cresta Awards shortlist. POL ledet an med hele 12 nominasjoner, mens Tante Randi, ANTI, Atyp, JCP Prad og Sollin Sæle/BeholdOslo også var nominert.

Nå er vinnerne offentliggjort, og den største av dem ble «Don’t Hate. Imitate» for Audi av POL, kampanjen regissert av Aksel Hennie med Kristoffer Hivju i hovedrollen, som var et rekordraskt tilsvar til Will Ferrell og hans tirader mot Norge i en reklamefilm for General Motors under Super Bowl i februar. Kampanjen vant et gull (Social), i tillegg til to sølv (Social og Film Craft).

POL vant også to sølv for Posten-kampanjen «Angry Santa» (begge i Moving Image), samt to bronse for «The Relationship» for Kondomeriet (Moving Image og Film Craft) og en bronse for Bergans-jobben «The Collection of Tomorrow» (Luxury & Fashion).

POL-kreatør og gullvinner for Audi, Robert Radoli, synes det er stas å få så bra uttelling.

– Åtte metall av 12 shortlister, i tøff konkurranse med de beste internasjonale jobbene, er jo til å bli stolt av. Og som jeg nevnte da shortlistene kom, kult at det er såpass mange ulike jobber som hevder seg, også nå når de gjeveste prisene deles ut.

Anti og Sollin

Anti sikret seg to metall i årets konkurranse for «Level Up Your Brain» for Norsk forskningsråd, en sølv i Social og en bronse i Direct. Sollin Sæle er en av kreatørene på «Level Up Your Brain», og det er også hun som står bak BeholdOslo-kampanjen «Might Be Coming Soon», som ble hedret med et sølv i kategorien Ambient & Experiential.

Tante Randi, Atyp og JCP PRAD hadde også shortlistede jobber i konkurransen.