Et skred av norske Cresta-nominasjoner

Norske byråer har 21 bidrag på årets Cresta Awards shortlist. POL leder an med hele 12 nominasjoner, men Tante Randi, ANTI, Atyp, JCP Prad og Sollin Sæle er også med i konkurransen om prestisjetunge reklamepriser.

Kondohånd
«The Relationship» (også kjent som «En utstrakt hånd til alle menn») for Kondomeriet er én av seks jobber som har til sammen 12 nominasjoner fra POL.

Shortlisten i Cresta Awards er offentliggjort, og det bare noen dager før vinnerlisten er ventet, ifølge Crestas egen kalender.

Norske byråer er nominert 21 ganger, og det er POL som har flest vinnersjanser med 12 nominasjoner fordelt på seks jobber. Byrået er nominert for «Fast ship, slow kiss» for Fjord Line, «Change the Story» for Redd Barna, «The Angry Santa» for Posten (tre nominasjoner), «Don’t Hate. Imitate.» for Audi (tre nominasjoner), «The Collection of Tomorrow» for Bergans og «The Relationship» for Kondomeriet (tre nominasjoner).

Tante Randi har blitt nominert tre ganger for sine tre innsendte arbeider, som var «Løgndetektoren» for Utdanningsetaten i Oslo, «The Luxury Vaccine» for UNICEF og «The TikTok Education Fair» for Utdanningsetaten i Oslo.

ANTI har også tre på shortlist: «Level Up Your Brain» for Forskningsrådet (nominert to ganger) og «Fast and Furry» for Coop Prix.

Atyp har blitt nominert for «No One Saves Lives On Their Own» for Stiftelsen Norsk Luftambulanse. JCP PRAD er nominert for «Norways Coolest Summer Job» for Redningsselskapet, mens Sollin Sæle er nominert for «Might Be Coming Soon» for lokale butikker i Thorvald Meyers gate.

– Ikke hverdagskost

Robert Radoli er involvert i en rekke av de nominerte jobbene fra POL, og er strålende fornøyd med fangsten så langt.

– 12 nominasjoner er ikke hverdagskost, og spesielt kult at det er for seks ulike jobber på seks ulike kunder. Vi krysser fingrene for at det blir uttelling også når prisene skal deles ut, sier han i en kommentar til Kreativt Forum

Tre nominasjoner for tre innsendte jobber gjør at også Tore Woll i Tante Randi kjenner glede i reklamehjertet.

– Utrolig deilig å få 100 prosent uttelling på de tre ulike jobbene vi sendte inn til Cresta. Ikke dårlig for en nybakt tante. Trampeklapp til Unicef og Osloskolen som tør å lene seg på kreativitet, og stole på byrået sitt.