Seks norske shortlist-plasser i The One Show

POL, Scandinavian Design Group, ANTI, Knowit Experience og Anorak skal kjempe videre om ettertraktede blyanter i en av verdens mest prestisjefylte internasjonale kreative konkurranser.

2 Nh System Example
Den visuelle identiteten for Norsk Helsenett, laget av Scandinavian Design Group, har havnet på shortlist i Design-kategorien i The One Show 2022.

Etter ukesvis med omhyggelig gransking av tusenvis av konkurransebidrag fra hele verden, har juryene i The One Show 2022 endelig blitt enige om hvilke jobber som skal videre i konkurransen på årets shortlist. Av mer enn 4300 arbeider fra 52 land har seks norske bidrag gått videre til finalen.

  • POL er på shortlist i to kategorier med Posten-filmen «When Harry met Santa», både i Film og Public Relations
  • Scandinavian Design Group er på shortlist i Design for den visuelle identiteten til Norsk Helsenett
  • ANTI er også på Design-shortlisten med sin visuelle identitet for Universitetsforlaget
  • Designkategorien fant også shortlistplass til Glamox-profilen fra Knowit Experience
  • Anorak er på shortlist i IP & Products for «Walk & Talk» for Sats

The One Show arrangeres av The One Club for Creativity og er blant de fremste globale prisutdelingene innen reklame, design og digital markedsføring. Prisen deles ut av en internasjonal jury bestående av rundt 400 kreatører fra 48 land. I juryen sitter det navn fra toppselskaper som Apple, Twitter, Nike og New York Times.

To norske fagfolk har hatt jurytjeneste i årets konkurranse: Kreativ leder Ina Brantenberg i Tank og motion designer Rebecca Taule fra TRY Motion.

Vinnerne av de høythengende blyantene annonseres først under The One Show Awards Ceremony, 20. mai i New York City.