No Name Oslo utvider på alle fronter

No Name tar sats: Nå er nytt styre, nytt satsingsområde og ny partner på plass.

ASV noname 03x
Benedicte Bølling og Aram Zarkoob Vaughan. Foto: No Name

Siden starten i 2019 har gründer Aram Zarkoob Vaughan representert artister og kokker i kommersielle samarbeid. Nå dobler selskapet størrelse med ny partner på plass. Benedicte Bølling går fra stillingen som prosjektleder og kundeansvarlig i ANTI, der hun holdt i store designprosesser for NRK, Deichman, Henie Onstad Kunstsenter og Kunstnernes Hus

– Benedicte har en unik evne å samle mennesker fra ulike miljøer og få disse til å yte ekstra. Hennes bakgrunn fra kunstverden og engasjement for kreativt innhold gjør at hun har stor forståelse for hva målgruppene vil ha. Hun har en personlighet som er vanskelig å glemme og det skader jo heller ikke at hun er drivende god på jobben sin, sier Aram Zarkoob Vaughan.

Bølling skal jobbe på selskapets eksisterende profiler, samtidig som hun opparbeider seg en egen portefølje.

– Det var veldig lett for meg å si ja til Aram når hun først luftet det. Vi har en god personkjemi og hun har gründet et selskap som allerede har skaffet seg en helt unik posisjon i markedet. Det viser ikke bare en utrolig ståpåevne men også vilje til å tenke annerledes og kreativt, forteller Benedicte Bølling.

Nytt styre på plass

Også på styrefronten har No Name rekruttert. Tidligere CEO i Ahead Group, Per Engh Halvorsen, går inn som styreleder, mens Øyafestival-gründer Claes Olsen og advokat Ketil Enerstad Sauarlia går inn som styremedlemmer.

– For å sikre at vi kan vokse videre på en trygg og god måte, så har det vært viktig å få på plass et styre med kompetanse på forretningsutvikling, sier Aram Zarkoob Vaughan. – Det har vi nå!

Satser på kunst

De siste årene har No Name Oslo blant annet jobbet med Pol og Posten om «eMerching», fått OnklP til å rappe med Skatteetaten og Try, og engasjert Lindstrøm til å lage Ruter- og SMFB-dansemusikk. I år lanserer både Reneé Fagerhøi og Christopher Haatuft kokebøker – og nå skal også kunstnere inn i miksen.

– Vi har lenge snakket om å få med norske kunstnere, men det har vært veldig viktig for oss å gjøre det med forståelse og respekt for kunstfaget og miljøet. Dette er noe Benedicte har unik kompetanse på, med sin erfaring fra kunstsektoren hvor hun blant annet har jobbet for Kunstnerforbundet og Munchmuseet, utdyper Zarkoob Vaughan.

Etter syv år i designbransjen følte Bølling seg klar for nye utfordringer. Nå trer hun inn i rollen som agent og rådgiver.

– I No Name vil jeg få brukt hele bredden av min erfaring fra kunst, design og kommunikasjonsbransje. Det blir en spennende utfordring å bygge bro mellom kommersielle aktører og kunstfeltet på en autentisk måte. Jeg gleder meg til å være med på videreutviklingen av selskapet og samtidig få skape nye mulighetsrom, forteller Benedicte Bølling.