Virtuell pizzafest

Arbeid av DIST Creative

Dist og Suddenly har laget ny kampanjenettside for Peppes Pizza som gir deg mulighet til å spise pizza og feste med vennene dine på internett.

Peppes Pizza lanserer nå sin nye kampanjenettside, pizzafest.no. Her kan man skreddersy sitt eget virtuelle pizzaparty, og invitere venner via sms og mail. På pizzafest.no lager man festen og bestmmer alt fra utseende til musikk, og de inviterte lager også sine egne virtuelle pizzafest-alteregoer. De tre beste festarrangørene får sin drømmepizzafest påspandert av Peppes helt på ordentlig.

Harald Barfod, markedsdirektør i Peppes Pizza Norge er veldig fornøyd med løsningen.
– Vi synes idéen og konseptet til Dist og Suddenly var veldig god, fordi den traff oss midt i sjela vår. Peppes mener at den beste tiden er den du deler med andre, og således handler nettkampanjen om hvordan man kan dele tid sammen med andre på internett, sier han.

Byråleder i Dist, Morten Isachsen, synes Peppes Pizza har vært dristige fordi de har gitt Dist og Suddenly full frihet til å gå nye veier med løsningen.
– Det er gøy med kunder som tør å slippe seg løs, samtidig som viktige målsetninger står i sterkt fokus.
Skal en annonsør nå frem med sitt budskap i dag må de lage kommunikasjonsløsninger som gjør at målgruppen ser en verdi i å tilbringe tid sammen med dem. Det sosiale aspektet i Peppes kommunikasjon var derfor er godt utgangspunkt for ideen om Peppes pizzafest, sier han.

Sjekk ut nettsiden her.

Ansvarlig hos Peppes Pizza: Harald Barfod og Cecilie Bjørnebye

Byrå: Dist
Konsulent: Morten Isachsen
Prosjektleder: Katinka Grundseth
Kreativt team Dist: Eirik Sørensen og Michael Hansen
Kreativt team Suddenly: Tom Andersson, Simen Gjermundsen og Henning Gjerde.

Produksjonsbyrå: Suddenly Oslo
Produsent: Martin A Andersen
Prosjektleder: Bård Hermansen
Art direction: Tom Andersson
Design: Henning Gjerde
Flash: Simen Gjermundsen
Flex: Knut Urdalen
Back End: Itoken / Suddenly
Musikk: Luftslottet
Lyd: Bård Farbu
3D: Storm Studios

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.