Rom 512

Arbeid av McCann Oslo og MediaFront

Scandic inviterte McCann og 9 andre design og reklamebyråer til å designe sin egen dør

Scandic er en av Nordens største hotellkjeder, og er godt kjent blant forretningsreisende. Men de har kanskje ikke de mest spennende hotellene i verden. Det er de i ferd med å gjøre noe med, og lanseringen av Scandic Vulkan er en god start i så måte. På Vulkan satser de på samarbeid med kunstnere, , reklamebyråer og andre kreative bedirfter og aktører. For å markere dette inviterte Scandic McCann samt 9 andre design og reklamebyråer til å designe sin egen dør til noen av rommene. Disse dørene kunne designes fritt etter byråenes ønske. De fleste valgte å sette sitt visuelle preg på døren. Vi valgte en annen vei… Som kreative verdiskapere løser vi helst oppgaver som tar for seg ulike medier og snakker til målgruppene innenfor rammene av den mediehverdag som eksisterer i 2011. Derfor valgte vi å bruke ”vår” dør som en inngangsport til en opplevelse. Døren hadde kun en QR kode, som lar gjestene laste ned en iPhone-app som skaper en augmented reality-opplevelse. Man peker telefonen sin mot døren, døren åpner seg, og man får se hva som skjer på innsiden av et hotellrom… det ble laget en rekke filmer, som hver på sin måte ga et innblikk i disse hemmelighetene.”

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.