Meny på nettbrett ga reklamefri eksponering

Arbeid av MediaFront

En utradisjonell mediekanal som involverte gjestene til å prøve ut Windows 8, uten å være markedsføring.

Windows 8 er en av Microsofts største lanseringer noensinne. I tillegg til bred eksponering med reklame laget internasjonalt, ønsket Microsoft Norge at McCann-huset i Sandakerveien skulle komme opp med mer målrettede aktiviteter myntet på mennesker som verken er spesielt begeistret for massemedier eller reklame. 

«The Menu» var et samarbeid med restauranten Le Benjamin på Grünerløkka. Her ble de tradisjonelle fysiske menyene erstattet med nettbrettmed Windows 8. 

Bloggere til bords

Nettbrettet inneholdt det samme som papirmenyen, men også mye mer.  Interaktivt kart over vinregioner med anbefalinger av vin, liste over kundens bestilling, kalender med lokale happenings, samt andre relevante apps og innhold. For å oppnå litt buzz i sosiale medier ble relevante bloggere og lokale profiler invitert på middag, og sammen med gjestene fikk de ta og føle på det nye operativsystemet på en helt naturlig og «reklamefri» måte. 

Filmen «The Live Tile Experiment» var en annen lanseringsaktivitet for Windows 8. Filmen, som ble en viral slager, dramatiserer en av innovasjonene i Windows 8: preview-funksjonen i Live Tiles, eller dynamiske fliser som det heter på norsk. Filmen er sett rundt 800.000 ganger på YouTube. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.