Løpende lansering av Johaug

Arbeid av FranzHubert

Da Johaug-kolleksjonen skulle lanseres før jul, var Therese samtidig midt i den travleste sesongoppkjøringen. Så FranzHubert gjorde en treningsøkt av det hele.

Da Johaug-kolleksjonen skulle lanseres før jul, var Therese samtidig midt i den travleste sesongoppkjøringen. Så FranzHubert gjorde en treningsøkt av det hele.

– Det er strengt tatt bare en bitteliten adshel-kampanje, sier Geir Florhaug, kreativ leder i FranzHubert. – Og en joggetur. Og en hashtag.

Therese la sin aller første treningstur i de nye klærne gjennom Oslos gater. På noen utvalgte boards langs ruten var publikum blitt invitert til å møte opp og hjelpe henne med lanseringen gjennom en serie «pop up fashion shoots». Boardsene var formet slik at de også fungerte som backdrops, og alle som delte bilder fra seansen og merket dem med #launchjohaug kunne vinne signerte jakker brukt av Therese denne kvelden.

– Kundenes ressurser dreier seg ikke bare om penger. I dag er følgere en like viktig valuta, så lenge innholdet er relevant. Med 220.000 følgere på Instagram og det enormet PR-potensialet hos Therese, hadde vi grunnlaget for ideen, sier Paul Rigault, rådgiver hos FranzHubert.

Reklamebyrået FranzHubert har sitt første år allerede rukket å gjøre jobber for Kolonihagen, Ford, Wilfa, First Hotel og Active Brands.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.