Trigger med ny profilfilm for Vita hjertego’

Arbeid av Trigger Oslo

Ny film handler om de små tingene som får hjertet til å banke.

Det Mills-eide merket Vita hjertego’ har laget en ny reklamefilm, som handler om å huske å se hverandre i hverdagen, og legge merke til alle de små trivielle tingene, som likevel kan få hjertet til å banke. Filmen markerer også startskuddet for en ny måte å kommunisere på, for det hjertesunne merket. 

Trigger er ansvarlig for konsept og ide, mens One Big Happy Family har produsert filmen, med Hans Petter Moland på regi. 

– Siden 1997 har Vita hjertego’ vært et merke som har kommunisert veldig funksjonelt, og vi har snakket om hjertet på en veldig leksikalsk måte. Det har vært riktig frem til nå, men innsikt viser at kundene våre ønsker at vi heller snakker til dem som en venn, fremfor at vi retter pekefingeren mot dem. Det har vi nå tatt innover oss når vi lanserer et nytt langsiktig konsept for selve merket, som handler om de små tingene som får hjertet til å banke, sier Cecilie Seim, produktgruppesjef Vita hjertego’. 

Basert på en sann historie 

I filmen, som vises på TV fra og med denne uken, møter vi en familie som lever et helt vanlig, hektisk hverdagsliv, men der mannen plutselig ser og anerkjenner alle de små tingene kona gjør som får hverdagen til å gå rundt. Historien er inspirert av et ekte par, Björn Audunn og Helle, og budskapet er at det ikke er så mye som skal til for å glede noen. Ofte er det å bli sett nok. 

– Björn Audunn og Helles kjærlighet til hverandre fikk også vårt hjerte til å banke litt ekstra, og i forbindelse med at vi fikk bruke dem som inspirasjon til reklamefilmen, ville vi også bidra til å gjøre noe ekstra hyggelig for dem. Derfor har vi også valgt å lage utendørs- og kollektivplakat-reklame av en hyllest til kona, som Björn-Audunn har skrevet, så vi kan inspirere enda flere til å se de rundt seg, sier Seim. Manifestet har han også delt på sin Facebookside.

Trigger, som har utviklet det nye konseptet for Vita hjertego’, synes det har vært veldig stas å få være med å endre retning for et merke som har kommunisert på mer eller mindre samme måte i nesten 20 år.

– At Mills nå legger bort pekefingeren og snakker om at også trivsel i hverdagen gjør godt for hjertet, rett og slett fordi det er sunt å være glad, er et budskap vi støtter fullt og helt. Det henger også på greip med det overordnede Matro-konseptet til selskapet, om å ta tilbake et sunt og naturlig forhold til mat, og kommunisere mer emosjonelt og på forbrukernes premisser, fremfor å dunke på med unike salgsargumenter om hvorfor Vita hjertego’ er det beste valget. Dessuten er det veldig stas at filmen tar utgangspunkt i historien til et helt reelt par, sier Camilla Kim Kielland, strategisk rådgiver i Trigger. 

Hun er forberedt på at noen vil flagge likestillingskortet etter å ha sett filmen, men den debatten tar hun gjerne. 

– Det vi ønsker å fremme her er ikke kritikk til mannen om at han må bidra mer på hjemmebane. Derimot ønsker vi at både kvinner og menn skal bli litt flinkere til å se hverandre, og anerkjenne hverandre, uten at de må skrive takketaler til hverandre av den grunn, sier Kielland. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.