Deilig er jorden

Arbeid av FRANK.

Julefilm fra Devold med lydspor av Odd Børretzen skal inspirere til å komme seg over dørterskelen og ut.

Utendørsmerket Devold har i høst oppfordret nordmenn til å ta et oppgjør med hverdagen og tilbringe mer tid ute. 

– Å tilbringe tid utendørs virker helt naturlig for oss nordmenn, forteller AD i Frank, Sara Flikkeid

– Allikevel viser undersøkelser at et økende antall mennesker oppgir at hverdagen ofte kommer i veien for å nyte utendørsopplevelser. Det vi har ønsket med høstens kampanje for Devold, er å inspirere folk til å komme seg over dørterskelen og ut, fortsetter hun.

Hun forteller at da det kreative teamet kom over Odd Børretzens fremføring av «Deilig er jorden» i en julekonsert på TV2 fra 2009, fant de muligheten til å ta høstens kommunikasjonskonsept ett steg videre. 

– Å oppfordre folk til å gi hverandre utendørsopplevelser og erfare naturens reelle verdi, er den beste måten å skape forståelse for at jorden er verdt å ta vare på. For en merkevare som i over 160 år har hjulpet nordmenn med å leve av og i pakt med elementene, var det helt naturlig å oppfordre til å gi vår skjøre lille jordklode litt kjærlighet, fortsetter hun.

– Odd Børretzens tekster er noe vi har dyp respekt for. Tekster med dybde, ettertenksomhet og varm humor har gjort han til en av Norges mest folkekjære artister. Men i denne versjonen fremfører han en alternativ tolkning av «Deilig er jorden», som virkelig treffer oss rett i hjertet. Teksten er aldri publisert etter juleprogrammet på TV2, så vi føler vi har funnet noe riktig unikt her, avslutter Flikkeid.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.