Atlas produserer globale filmer for Cisco

Arbeid av Atlas

Per-Hampus Stålhandske, Henrik Rostrup og Niels Windfeldt har regissert hver sin film til lanseringen av internettgiganten Ciscos kommunikasjonssatsing, Spark.

Branded Content gjort riktig

– Det var en gyllen anledning for Atlas å få vist seg frem for et internasjonalt marked når en så stor global merkevare ville lage en kampanje med høy empatisk verdi, sier produsent Kristian Kjelman
– Med utgangspunktet i lanseringen av det nye produktet kalt Spark, kom Cisco direkte til oss og ønsket at vi skulle produsere filmer som dreier seg mer om det menneskelige perspektivet enn selve produktet. Kampanjen handler således om teamwork over avstand, og hvordan dette kan brukes til å påvirke historien, skape forandring og sørge for en bedre hverdag for oss alle. I tillegg til at dette utgangspunktet åpnet for å skape spennende filmer, var det spesielt flatterende å bli håndplukket til en slik oppgave på bakgrunn av jobber vi har gjort for det skandinaviske markedet.

Tre filmer med høy produksjonsverdi

Filmene handler om et dansk/norsk designerpar som balanserer familielivet og drømmen om de har om å skape noe eget, om hvordan World Wildlife Fund i Norge kjemper for å bevare den norske urskogen, samt et intimt innblikk i det legendariske italienske designhuset Pininfarina.
– Vi ønsket å fortelle historien om Cisco Spark Board på en annen måte enn med tradisjonelle «case studies», sier Laurel Adams, Product Communication Manager hos Cisco. 
– Atlas hjalp oss å skape en plattform for disse innovative teamene, mens produktet fikk en naturlig, integrert birolle. Det skaper en assosiasjon av at disse menneskene som utfører disse utrolige tingene bruker like banebrytende teknologi i arbeidet sitt. Resultatet har blitt svært godt mottatt, både internt og eksternt, og sørger for at Cisco blir assosiert med mer framtidsrettede merkevarer som bruker content marketing på virkelig innovative måter.

Tre regissører, tre formspråk

– For Atlas var det også en morsom side av jobben at tre av regissørene våre kunne jobbe med hver sin film, noe som gjorde konseptet mer spennende for alle parter. Når vi jobber med slike serier er det veldig viktig for oss at alle filmene blir like bra. Ofte føler man kanskje at to av fire filmer i en slik serie blir bra, noe vi unngikk ved at de tre regissørene kunne fokusere 100% på hver sin film, sier produsent Mats Olofsson.
Filmserien, som lanseres i disse dager, ble først presentert for publikum under SXSW, og er en del av den globale lanseringen til Cisco Spark.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.