I våres lanserte Norsk Tipping et fast nummer til vinnertelefonen fordi mange millionvinnere unnlot å svare da de så et ukjent nummer. Per Højs oppgave var å gjøre folk kjent med hvem som ringer når det står 625 60 000 i displayet.
– Etter hvert som vi har fått flere måter å kommunisere på, har terskelen for å ringe og ta telefonen blitt høyere. Spesielt når man ikke vet hvem som er i den andre enden, sier planner Torbjørn Aksdal.
Norsk Tipping valgte derfor å ta med vinnertelefonen fra Hamar ut på gata i Oslo og Tromsø for å teste dette. I den første delen av kampanjen var målet å få folk til å lagre nummeret. Løsningen var filmer til Instastories og utendørs der folk reagerer på et nummer de ikke kjenner.
I andre del testet vi. Martin Marki fikk med røret ut på gata og lånte det til forbipasserende. Oppdraget de fikk var å ringe en på kontaktlista. Hvis personen svarte fikk de dele 10.000 kr. Resultatet ble lagt ut i seks episoder på Facebook og Youtube med teasers på instagram.
– Vi er veldig fornøyde med at kampanjen engasjerer målgruppen i tråd med målsetningene våre, og ser at bruk av Instagram stories egner seg godt til å «tease» lengre innhold på YouTube. Men alt starter uansett med godt innsiktsarbeid og den gode ideen, sier ansvarlig for kampanjen i Norsk Tipping, Ingunn Børresen.