Obama-strateg til Cannes

DDB Worldwide har invitert David Plouffe, marketingeksperten bak president Obamas kampanje, til Cannes Lions 2009.



David Plouffe var valgkampsjef for Barack Obamas historiske presidentkampanje, og var den første personen som ble takket i innsettelsestalen som ikke tilhørte Obama-slekta. Presidenten refererte til Plouffe som «den ukjente helten i denne kampanjen, som bygget det jeg mener er den beste politiske kampanjen i USAs historie.»

i juni får festivalgjengerne i Cannes anledning til å møte ham. Den 25. juni skal han snakke i Debussy-auditoriet på festivalpalasset.

Nyheten ble offentliggjort av Chuck Brymer, president og administrerende direktør for DDB Worldwide.
– Dette var valget som ble hørt jorden rundt. Plouffes blanding av digitale og tradisjonelle medier var briljant, og den viktigste årsaken bak den vellykkede merkevarestrategien og de rekordstore innsamlede midlene. I år kunne vi ikke fått en bedre taler på vårt multinasjonale evenement i Cannes.

Til høsten kommer Plouffe for øvrig ut med en bok med den høyst Obama-klingende tittelen « The Audacity to Win: The Inside Story and Lessons of Barack Obama’s Historic Victory» (Viking Press).

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.