Godt resultat for Miljøagentene og Saatchi

Det er mange meninger om årets RfA-kampanje, men virke gjør den, med en økning i kjennskap på 39 prosent er både byrå og organisasjon meget fornøyd.

8813 2ef59 original
8814 500df original
8815 3b8b9 original

TNS Gallup, som bidragsyter til RfA-dugnaden, og har sammenlignet kjennskap, oppmerksomhet og kunnskap rundt Miljøagentene i 2008 mot 2009 etter at endt kampanje. Du husker kanskje: «Jeg er ikke sint – bare veldig, veldig skuffet»? Resultatet viser at oppmerksomheten rundt Miljøagentene har økt betraktelig etter endt reklamekampanje. 504 personer i alderen 18-50 år har samlet oppgitt den totale kjennskapen til Miljøagentene i 2009 på 66 prosent mot 27 prosent i 2008.

Bedre likt. Inntrykket av Miljøagentene er bedre, og færre enn tidligere har et likegyldig forhold til organisasjonen. Miljøagentenes kampanje ble gjenkjent av hele 84 prosent, og de fleste likte kampanjen godt og syntes kampanjens budskap kom godt frem. Noe færre enn tidligere ønsker å melde inn barna, men flere enn før vil nevne Miljøagentene for andre med barn.

Miljøagentenes daglig leder, Heidi L. Neilson har følgende å si om dugnaden:
- Å vinne Reklame for Alvor har vært av enorm betydning for Miljøagentene. Når vi ser på resultatene kampanjen har gitt, er det virkelig gøy å være Sjefsagent. Vi mottar enorme mengder positive tilbakemeldinger, og det er utrolig mange som ser verdien av engasjerte, ivrige og optimistiske barn.

Svært mange la merke til kampanjen og ca 60 prosent likte den. Det er ikke bare en klapp på skulderen til reklamebyrået bak, Saatchi&Saatchi, men også et stort pluss for Reklame for Alvor som konkurranse forteller lederen av konkurransen.
– Det er viktig for RfA at kampanjen når målene som er satt i samarbeid med organisasjonen, sier årets nye leder for Reklame for alvor, Bente Kvam Kristoffersen som til daglig jobber i DDB.
– Vi håper at det gode resultatet gjør at mange organisasjoner søker om å få tildelt kampanjen i 2009/10, og at reklamebyråene også i år lar seg inspirere til å delta i konkurransen om å vinne oppdraget.

Se kampanjen