Windows-eksperiment på toppliste

Det amerikanske bransjebladet PSFK lister opp sine tjue mest populære reklameartikler i 2012. McCanns livestunt for Windows 8 er blant dem.

I høst ble operativsystemet Windows 8 lansert globalt, og McCann var ansvarlig for en lokal variant, med et filmopptak gjort på Majorstua i Oslo. Filmen av stuntet dramatiserer en av innovasjonene i Windows 8, preview-funksjonen i Live Tiles, eller «dynamiske fliser» som de heter på norsk.

Kampanjen var et samarbeid mellom Microsoft, McCann, MediaFront, IUM, PR-Operatørene og Motion Blur, med regissør Hallvar Witzøe. Musikken er «Catcher in the Rye» av Datarock.

Det kreative nettstedet PSFK fra New York har tellet klikk og delinger, og satt sammen en liste på 20 av sine mest populære reklameartikler i året som gikk, og der troner McCann-jobben sammen med storheter som Wieden + Kennedy.

PSFK skriver blant annet at jobben er «enkel, men perfekt for å belyse en av nøkkelegenskapene i Windows 8.»

Du kan også se filmen på YouTube.

McCann Oslo:
Kreatører: Jørgen Gjærum, Frank Undheim, Christian Aune, Pål Dobloug
Rådgiver: Marius Zachariasen
Prosjektleder: Mari Lund & Merete Hildonen
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen
Mediarådgiver: Simen Kjær

Motion Blur:
Regi: Hallvar Witzø
Produsent: Bruno Ø. Kvae
Foto/klipp: Karl Erik Brøndbo

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.