‘Polet til topps i Sølvmikken

Radioreklamekåringen for november toppes av Try/Apt og Verdens Sterkeste Mann for Vinmonopolet-kampanjen som advarer mot å kjøpe alkohol til mindreårige.

40948 64a5b original

Budskapet i Vinmonopolets kampanje er like enkelt som det er viktig. Og det fenger juryen, som har stemt jobben til topps i Sølvmikken for november. I sin kommentar sier juryen følgende:

Juryen falt for den smarte løsningen, historie med en tvist er et godt og gammelt grep som fungerer godt her. Den gode castingen ga akkurat den rette tonen og troverdigheten, en fin og tydelig måte å ta opp et vanskelig tema.Hvem vil vel være en «langer»? (Filmsnutter som fungerer enda bedre på radio er ikke hverdagskost).

  • Byrå: Try
  • Kreativt team:
  • Jørgen Bøhle Bakke og Kristin Sauge
  • Konsulent: Monika Augustsson
  • Prosjektleder: Kristin Berge Jahr
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

Når kortskrivingen går som en lek, uansett

På Allprinting.no er det nesten for enkelt å printe ut og sende kort, noe kampanjen fra Futatsu og Verdens Sterkeste Mann dramatiserer. Juryens kommentar:

Gøyale reklamespotter som får enkelte i juryen til å ville sende upassende postkort selv. Her kunne vi gjerne sett enda tydeligere kobling mellom ide og uttak, men vi humrer og synes dette er klassisk radiohumor. Juryen liker at det tulles litt med juleidyllen og de perfekte julekortene vi serverer i løpet av julehøytiden. At det er enkelt å sende kort fra Allkopi får vi også med oss.

  • Byrå: Futatsu Industries
  • Kreativt team: Martin Midtbø og Trygve Sørli
  • Konsulent: Svein Larsen
  • Prosjektleder: Anna Eriksson
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

Får folk i prat

Läkerol får folk til å åpne seg seg opp, om vi skal tro kampanjen fra Både Og Radiobyrå. Juryen mener at spottene er «lettbeinte og morsomme». For øvrig sier de følgende:

Vi nyter god musikk og enkelte kjenner seg godt igjen i temaene som blir tatt opp. Her er det mye å spille videre på og vi kan selv tenke oss hva svarene var. En underholdene måte å få Läkerol «top of mind» på.

  • Byrå: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Kyrre Holm Johannessen og Øystein Johnsen
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Hør alle de aktuelle spottene på gullmikken.no.