Vanntett seier i Sølvtaggen

For første gang på to år stikker et bidrag av med full pott fra samtlige jurymedlemmer, og dermed en overlegen Sølvtaggseier til Geox og SMFB.

41098 d49c8 original
På bildet: Sverrir Brynjolfsson (pute), Eirik Stensrud, Stina Norgren, Thomas Askim, Christoffer Lorang Dahl (bok), Silje Hvideberg Tobiassen, Magnus Snickars og Kristian Kristiansen. Foto: Sølvtaggen

Finnes det 100 prosent vanntette sko, som samtidig er lette, stilrene og tilpasset et hektisk og urbant liv? Den eneste måten å finne ut av det er å prøve dem ut. SMFB skodde en brite i Geox Amphibiox-sko, og lot regnet falle fra blå himmel i syv lange dager.

– En ordknapp og tydelig misunnelig jury sa ikke stort annet enn at de skulle ønske de hadde laget kampanjen selv, som kanskje er det fineste en kreatør klarer å si om en annens arbeide, sier juryleder Anders Holm.

Jobben hentet nylig hjem en Grand Prix i Eurobest i kategori for Promo & Activation, og mottar nå altså Sølvtaggen for november.

Sølvtaggen har også fått en kommentar fra Richard Holley, som er direktør for digital markedsføring i Geox:

– With Geox’s Amphibiox waterproof shoe campaigns we see that creating engaging and disruptive communication really can deliver amazing results. So far the «One Man in 7 Days Of Rain» display campaign has reached over 12 million people, and the site has been visited by close to 1 million unique users, who are spending approximately 5 minutes learning about our product, and interacting with the brand. Over 40.000 have gone on to the eCommerce section of the site, which is fantastic, sier Holley.

– Supergøy med Sølvtagg! Dette passer perfekt inn i vår streben etter å bli oppfattet som et digitalt byrå, sier Thomas Askim, kreatør i SMFB.

To pallplasser til Volkswagen og Try/Apt

Plass nummer to hentes med en E-up, den nye elektriske småbilen til Volkswagen. Nettsiden «Charge me up» skulle «synligjøre bilens egenskaper på en elegant måte». Det synes juryen at den gjør.

– En virkelig fin produksjon. Rett og slett utrolig godt håndverk, sier et jurymedlem.

– Det ser så bra ut at det er helt latterlig, kommenterer en annen.

På plass nummer tre parkerer nok en jobb for Volkswagen. Også denne laget av Try/Apt. Nå er det spillet «Park It» juryen premierer, et nettspill rettet mot yrkessjåfører for å promotere Volkswagens nyttekjøretøy.

– Et spill av veldig høy kvalitet som i tillegg har imponerende tall. Try/Apt viser at de har skjønt denne merkevaren, konkluderer juryen.

Verdens fineste 4. plass

Kitchen og Posten tar med seg 2 poeng med jobben «Norges fineste pakke». Nettaktiviteten fulgte opp reklamefilmen med samme navn og lot folk nominere venner eller familie de mente fortjente «Norges fineste pakke».

– Denne aktiviteten har engasjert mange og passer fint sammen med reklamefilmen. Dessverre er ideer med titler som «Norges største/lengste/første/fineste» litt slitt, og håndverket er heller ikke helt hundre, sier juryen.

Poeng til Nordlysapp

Månedens siste poeng går til Visit Norway og Creuna for appen «NorwayLights». Appen er først i verden på nordlys-varsel, ikke ulikt værmeldinger, men altså kun for nordlys.

– Denne appen gjør akkurat det den skal, sier et jurymedlem.

– Denne appen er utrolig kjedelig, sier en annen. Uenighet der altså, men uansett, det siste poenget i November går til Creuna.

Teamet bak månedens vinner bestod av:

  • Kreatører: Thomas Askim, Eirik Stensrud, Morten Borgestad
  • Rådgiver: Kristian Kristiansen
  • Prosjektleder: Silje Hvideberg Tobiassen
  • Grafisk design: Sverrir Brynjolfsson, Magnus Snickars, Stina Norgren
  • Digital produsent: Christoffer Lorang Dahl
  • Regissør: Rogier Schalken, Tom Rijpert
  • Filmfotograf: Mennos Mans
  • Interactive Director: Jouke Vuurmans
  • Produsent: Joris Pol
  • Kunde: Richard Holley, Luigi Garbuio, Gianlorenzo Mocellin