Airbnb gjør verden mindre

Lanserer global kampanje med togsett i miniatyrverden.

Med utgangspunkt i nettjenesten Airbnb kan folk leie ut hele eller deler av sitt eget hjem for reisende på jakt etter overnatting. Nå lanserer hotell-utfordreren en kampanje der målet er å få verden til å føles mindre, et sted der det er lettere å få kontakt med fremmede mennesker og himmelstrøk.

Filmen, som er lage av TBWA\Singapore og produksjonsselskapet Six Toes TV Singapore, er skutt i én tagning og er helt fri for dataanimasjon. 30 mennesker brukte fem uker på å bygge det 85 kvadratmeter store togsettet som utgjorde hjertet av produksjonen. Mer enn 2400 håndverkstimer ble brukt på å skape et landskap ut av 20 kvadratmeter med kryssfinér, 12 liter med lim og mer enn 160 plater med polyboard.

– Når du går ombord i toget i denne filmen, blir du transportert til en magisk verden som representerer hjerte av Airbnb, sier Jonathan Mildenhall, som er Chief Marketing Officer i Airbnb.

– Hver gang du ser den oppdager du noe nytt som du ikke la merke til tidligere, noe som speiler opplevelsen mange mennesker har når de reiser med Airbnb.

I mediespilleren: reklamefilm og en minst like interessant bakomfilm.

Fakta om innspillingen:

  • «Welcome to Airbnb» ble skutt i et varehus i Auckland, New Zealand. Ni «sirkusartister» stod parat til å bevege alle delene av toget for hånd der den slynget seg langs togsporene.
  • Slottet i filmen er laget med en 3D-printer og er håndmalt murstein for murstein.
  • Miniatyr-modellmakere og -malere lagde mer enn 100 unike trær, mer enn 60 håndlagde hus og 240 skreddersydde minitatyrblomster, gress og busker.
  • Det ble laget 96 menneskefigurer og to hunder.
  • Filmen har syv forskjellige lys-miljøer, alle «live» på samme tid.
  • Dagen filmen ble skutt, ble det gjort 85 forsøk på å skyte hele filmen i en tagning, og det var enda flere øvingsopptak.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.