November-Sølvfisken til Bates
Bates’ alkokampanje fra 2013 vinner Sølvfisken for november 2014.
Bates United utviklet Helsedirektorates alkoholkampanje for 2013, som også ble brukt i november 2014. Filmen handler om skjenkeregler og hvordan du selv gjerne er den dårligste til å vurdere når nok er nok. Kampanjen er laget i samarbeid med Gambit H+K.
Juryen begrunner sitt valg slik:
«Filmen fungere som en effektiv påminner om en sannhet mange kjenner seg igjen i. En god dramatisering som oppfordrer folk til å moderere sitt alkoholkonsum, samt øke aksepten for regelverket som blir håndhevet av utestedenes bartender. En god påminnelse fra Helsedirektoratet midt i julebordsesongen.»
Team på jobben:
- Kreativt ansvarlig og AD: Anders Asheim
- Kreativt ansvarlig og tekstforfatter: Petter Andersen (hovedteam)
- Tekstforfatter: Jørgen Lauré
- AD: Katja Krogh
- Konsulent: Per Christian Huse
- Prosjektleder: Marianne Sørlie
- Produksjonsselskap: Bacon Osl ved Mari Grundnes Paus
- Regissør: Marie Kristiansen
- Produsent: Pias Semb