November-Sølvfisken til Bates

Bates’ alkokampanje fra 2013 vinner Sølvfisken for november 2014.

Bates United utviklet Helsedirektorates alkoholkampanje for 2013, som også ble brukt i november 2014. Filmen handler om skjenkeregler og hvordan du selv gjerne er den dårligste til å vurdere når nok er nok. Kampanjen er laget i samarbeid med Gambit H+K. 

Juryen begrunner sitt valg slik:

«Filmen fungere som en effektiv påminner om en sannhet mange kjenner seg igjen i. En god dramatisering som oppfordrer folk til å moderere sitt alkoholkonsum, samt øke aksepten for regelverket som blir håndhevet av utestedenes bartender. En god påminnelse fra Helsedirektoratet midt i julebordsesongen.»

Team på jobben:

  • Kreativt ansvarlig og AD: Anders Asheim
  • Kreativt ansvarlig og tekstforfatter: Petter Andersen (hovedteam)
  • Tekstforfatter: Jørgen Lauré
  • AD: Katja Krogh
  • Konsulent: Per Christian Huse
  • Prosjektleder: Marianne Sørlie
  • Produksjonsselskap: Bacon Osl ved Mari Grundnes Paus
  • Regissør: Marie Kristiansen
  • Produsent: Pias Semb

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.