Kitchen vant ADCE-sølv
Som eneste norske byrå vant Kitchen sølv i årets ADCE. Vinnerjobben er en film for Sparebank 1 som oppfordrer til bruk av refleks.
Som eneste norske byrå ble Kitchen Reklamebyrå premiert med metall i Art Directors Club Of Europe da filmen «Hjemveien» film for SpareBank1 forsikring mottok sølv i kategorien for kinoreklame.
Filmen, som handler om farene ved å ikke bruke refleks i høst- og vintermørket, vant også sølv i filmkategorien i årets utgave av Gullblyanten.
Arbeidet er et resultat av samarbeidet Sparebank 1 har med Trygg Trafikk om trafikksikkerhet og preventive tiltak for å redusere ulykker, og oppfordring til refleksbruk er et av disse tiltakene.
Leo Burnett, som Kitchen er en del av, ble kåret til det mestvinnende nettverket i samme konkurranse blant annet med Grand Prix og ni gull til «#LikeAGirl» for Always.
I en melding til KF sier Kitchen at de tar seieren med fatning, og samtidig oppfordrer de alle til å bruke refleks.
«Hjemveien» for Sparebank 1 av Kitchen Reklamebyrå.