Monsens merkevare vant Pentawards-gull

Strømme Throndsen Design vant både gull og bronse i årets Pentawards. Også Tank Design, Olssøn Barbieri og Tangram vant edelt metall i den prestisjetunge utmerkelsen for beste pakningsdesign.

På denne tiden i fjor lanserte villmarkshelten Lars Monsen sin undertøysserie med ullklær myntet på friluftsfolk. Det er Strømme Throndsen som har levert designet på pakningene og annet i forbindelse med lanseringen, og jobben ble altså premiert med gull i Pentawards i London forrige helg.

Samme byrå vant også bronse i samme konkurransen for pakningsdesignet til vannet fra Rustadr Gard.

– Pentawards er en av de viktigste konkurransene vi er med på. Det er derfor utrolig stort å vinne gull for pakningsdesignet til Lars Monsen. Nivået på alle vinnerjobbene er meget høyt og det gjør det jo ekstra godt å få en så gjev pris. For oss er dette en bekreftelse på at vi holder et høyt internasjonalt nivå både når det gjelder konsept- og identitetsutvikling, sier Morten Throndsen, kreativ leder i byrået.

Det er Eia Grøndal som er designer på Monsen-pakningsdesignet, mens vann-emballasjen fra Rustadr er laget av Sandro Kvernmo og Camilla Lykaas.

Sprit, kjeks og arktiske bær

To sølv ble også delt ut til norske byråer: Olssøn Barbieri vant sølv for Hellstrøm Juleaquavit 2014, designet av Henrik Olssøn og Erika Barbieri, mens Tangram design vant for emballasjedesignet til Bixit (Orkla), designet av Kikki Plesner-Löfroth og tidligere kreativ leder Bjørn Rybakken.

Den ene av to bronser til norske byråer er allerede nevnt. Det siste gikk til Molta, som spesialiserer seg på arktiske bær og urter. Pakningen er designet av Tank Design, nærmere bestemt  Bjørn Viggo Ottem, Vibeke Laastad og Christopher Ide.

Se alle vinnerne her. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.