Twitter debuterer med TV-kampanje

Skravleklassens vekstutfordrede SoMe-plattform lanserer sin første TV-kampanje i forbindelse med det årlige World Series-mesterskapet.

Twitter har lansert et nytt produkt: Moments, en forenklet måte å bla gjennom twitterstrømmen på, som blant annet fremhever oppdateringer fra sportsarrangementer som nettopp baseball-mesterskapet World Series (MBL).

I den forbindelse har selskapet hyret inn Apples faste reklamebyrå, TBWA\Chiat\Day for å gjøre reklamen, som skal gå på TV i høst (World Series foregår fram til 4. november).

Tidligere har selskapet kun gjort ett liknende reklameframstøt, en engangshendelse i forbindelse med Nascar i 2012. 

Det var teknologinettstedet The Verge som først brakte nyheten ut i offentligheten, og Katryn Apte, sjef for produktreklame i Twitter, sier til nettstedet at de har utviklet Moments med markedsføring i tankene. Twitter har ifølge egne tall problemer med å nå fram til både sports-fantaster og kvinner i aldersgruppen 18-24, og Moments og TV-reklamen er myntet på disse gruppene.

Vi tar en vill sjans på at «Post-season», filmen i mediespilleren, er myntet på førstnevnte gruppe.



Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.