«Klar for sjøen» til topps i Stavanger

I Stavanger-regionens årlige reklamekåring Sterk Reklame var det Melvær & Liens holdningskampanje «Klar for sjøen» for AV-OG-TIL som ble den store vinneren.

Melvær & Liens Facebook-film for alkovett-organisasjonen AV-OG-TIL har ble delt 6000 ganger og ble sett av snaut en halv million nordmenn på knapt 24 timer da den debuterte i juni (i skrivende stund har den passert 12 millioner).

Filmen «Litt av en kunst» er del av den større kampanjen «Klar for sjøen» som vant gull i Kampanje-kategorien i Sterk Reklame fredag kveld. Selve filmen vant også gull i kategori for Motion, og i tillegg til to gull vant Melvær & Lien og AV-OG-TIL også Grand Prix. 

Øvrige gull i konkurransen:

  • I Digital design gikk gullet til Fasett for nettstedet til Circle Group
  • I Åpen klasse vant Fasett med «Invitasjon til ca. 3600 øyeblikk» for fotograf Anne Lise Norheim
  • I Omgivelsesdesign/Utendørs gikk gullet til Procontra med «Tøybleieordningen» for Stavanger kommune 
  • «Tøybleieordningen» fra Procontra vant også gull i Håndverk-kategorien
  • I Print-kategorien ble gullet gitt til Oktan Stavanger med «Trafikkapp» for Stavanger Aftenblad
  • I Grafisk design, trykte medier var det «Håndbok i tomme trusler» fra Dirdals Turbine som vant gull
  • I Digital kommunikasjon kapret Fasett gullet med jobben «By på et pepperkakehus» for Sandnes Sparebank
  • I Grafisk design, identitet vant Melvær&Lien gullet med identiteten til ølbaren Øst.

Se alle vinnerne i Sterk Reklame 2015 her. 

Juryen i Sterk Reklame har vært både lokal og nasjonal: Jone Johannessen (Procontra), Angelica Askvik (Dinamo), Linda Gudmestad (Aldente), Eli Kleppe (Oktan Stavanger), Stein Simonsen (McCann) og Mats Ottdal (Anti).


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.