«Nattmat» vant Sølvfisken for november

McDonald’s og DDB Oslo har laget en kampanje som ifølge Sølvfisk-juryen utgjør «et herlig møte mellom sluttbruker og råvareleverandør».

Det finnes mange rare historier om hvordan hurtigmat blir til. De siste årene McDonald’s i Norge fokusert på sitt samarbeid med norske bønder, for på den måten å understreke at maten er laget av norske kvalitetsråvarer. Burgerkjempen har samme formål denne gangen, men DDB Oslo har valgt å dramatisere filmene med en litt annen vri.

Kampanjen består av filmene «Nattmat», «Brannbil» og «Kvalitetstid med familien», og det er altså førstnevnte som vinner Sølvfisken for november. Begrunnelsen fra juryen lyder som følger:

«Månedens vinner står ut i et mylder av selvgod nasjonalromantisk landbrukspornografi. Sjarmerende og med god innsikt i målgruppen klarer den amerikanske hurtigmatprodusenten å gjøre det interessant å følge reisen fra jord til bord. Det er slett ingen takknemlig brief som har ligget til grunn, og det er heller ikke første gangen McDonalds har snakket sine råvarer. Men denne gangen lykkes de med god TV-underholdning og et herlig møte mellom sluttbruker og råvareleverandør. Gratulerer!»

Filmene er regissert av Eyvind Holmboe og produsert av Guri Neby hos Einar Film & Fortellinger.

Team: 

  • Kenneth Lamond Johansen: Tekstforfatter
  • Even Moseng: Art Director
  • Helen Selberg Johansen: Kundeansvarlig og rådgiver
  • Silje Linge: Prosjektleder
  • Cyril Boije: Byråprodusent

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.