Norwegian skal fly med Try

Etter en lang kamp om Norwegians nordiske konto, er det i dag Try som går seirende ut av den omfattende byråkonkurransen.

Kontrakten gir reklamebyrået ansvaret for utvikling og koordinering av alle markeds-og reklametiltak i Norge, Sverige, Danmark og Finland. 

– Den 14. desember, 2016 blir en  merkedag for oss av flere grunner. Med en så stor og viktig kunde som Norwegian håper vi å få brukt hele Trys register, fra performance marketing, til massekommunikasjon. I tillegg gleder vi oss til å igjen jobbe på nordisk nivå, sier Kjetil Try.

Den nordiske kontrakten er en konsekvens av Norwegians globale vekst, og behov for desentralisering. Markedsdirektør Stine Steffensen Børke besluttet  derfor i høst å skille ut Norden ut som eget marked.

– I takt med at Norwegian fortsetter å vokse internasjonalt, spesielt i Storbritannia, USA og Spania, er det samtidig viktig å beholde det lokale tilsnittet i vår markedskommunikasjon. Norden er fortsatt vårt største marked og vi ser at lokal kompetanse er avgjørende for å lykkes, ikke minst globalt. Try har vist at de kan levere en nordisk løsning med kreativ styrke, noe som har vært viktig for oss i denne prosessen, forteller Steffensen Børke.

Kontoen skal primært håndteres fra Oslo, under tett koordinering med Trys nordiske samarbeidspartnere. Det er konsulent Trond Sandø som skal sitte med kundeansvaret hos Try.

– Det skal bli utrolig spennende å få bryne seg på et så mangefasettert og globalt selskap som Norwegian. Vi gleder oss til å sette alle kreative krefter i sving for å sikre et langsiktig og fruktbart samarbeid med Norwegian, sier Sandø. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.