Elleve norske D&AD-blyanter

Etter gårsdagens forsmak på vinnerjobber fra D&AD er samtlige vinnere nå offentliggjort, med elleve blyanter fordelt på syv norskproduserte jobber. Fire av dem ble vunnet av «The Reversed Trailer» for Volkswagen av TRY.

Tirsdag kunne vi fortelle at «The Reversed Trailer» for Volkswagen av TRY vinner blyant i utendørskategorien i D&AD. Nå som alle 733 premierte jobber har blitt offentliggjort, er det klart at arbeidet vinner blyanter i hele fire kategorier: Direct, Integrated & Collaborative, Media og Outdoor.

TRY blir også premiert for annonsestuntet «Brad is Single» for Norwegian, som får blyant i kategorien Press Advertising.

En annen jobb som fikk flere blyanter er den visuelle identiteten til Oslo Bysykkel, laget av Heydays for Urban Infrastructure Partner. Den ble premiert to ganger i kategorien Branding, både i underkategorien Branding Schemes/Medium Organisation og i Logos.

Søsterbyrået til TRY, POL, vinner to blyanter: for «25kvm Syria» for TV-aksjonen/IKEA i kategorien Direct Response/Ambient, og for «Enter Sandbox» for Audi i Branded Content & Entertainment.

Blyant blir det også på Bielke&Yang, som vinner i kategorien Branding med sin identitet for Helseutvalget.

Enda en designjobb ble premiert, nemlig Metrics visuelle identitet for Sentralen, som får blyant i Graphic Design.

Med elleve blyanter blir Norge ranket på en 17. plass (av 32) i årets konkurranse. Først torsdag kveld under premiesermonien blir det klart hva slags valør det er på blyantene. Blyantvalørene i D&AD er i stigend grad Wood, Graphite, Yellow og til slutt Black.

Her kan du se samtlige blyantvinnere

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.