Kurerte Sølvmikken-gruff

Naug & Venner gikk til topps i Sølvmikken for mars med Ali Kaffe-kampanjen «Ny unnskyldning hver dag».

I Ali kaffes radiokampanje «Ny unnskyldning hver dag» møter vi en klassisk syvsover og hans mange dårlige unnskyldninger overfor sjefen, unnskyldninger han sannsynligvis kunne unngått hvis han hadde startet dagen med kaffen som kurerer gruff. Kampanjen gikk til topps i Sølvmikken for mars 2017, og juryens begrunnelse lyder som følger:

– For å oppsummere: «Klassisk, vittig, underholdende, sjarmerende, variert, ja til og med gjenkjennbart». For en helt ny unnskyldning fra Ali kaffe hver dag hele måneden, ga juryen mange grunner til å plassere dem øverst på pallen. Vi gleder oss til fortsettelsen.

Hør spottene her: Ali kaffe 1, Ali kaffe 2, Ali kaffe 3, Ali kaffe 4.

  • Byrå: Naug & Venner
  • Kreativt team: Thorbjørn Naug og Silje Helene Fjeld
  • Prosjektleder: Roy Erik Hansen
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort


Dillsølvskje med Kevin Bacon

Ifølge Prior er produktet grillpølse med kalkunbacon årets største nyhet, men sagt med hviskestemme kan det høres ut som en rekke andre ting, inkludert «Dillsølvskje med Kevin Bacon» og «Krilldøse med harpunbacon», slik spottene fra TRY demonsterer. Juryen bemerker:

– En ekstra grunn til å spisse ørene, mente noen. Muligens bittelitt utilgjengelig, mente andre.  Uansett originalt og morsomt nok til å kapre andreplassen denne måneden, uttaler juryen om Priors hviskelek-inspirerte radiospotter.

  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Thea Bjørndal Iversen og Anette Bellika Finnanger
  • Konsulent: Eivind Moe
  • Prosjektleder: Cecilie Thue
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann


Ut i naturen?

I de to spottene for Norsk Luftambulanse som havnet på tredjeplass i mars, brukes Edvard Griegs «Dovregubbens hall» og «Morgenstemning» til rytmen fra pulsen på en hjertemåler, som plutselig stanser. Juryen ble litt usikker på om musikken var ment å signalisere at vi befinner oss ut i naturen når hjertet svikter:

– Litt ulik forståelse av disse spottene rundt jurybordet. Men for all del, dette er fiffig og fint gjennomført, og ikke minst reinspikka lek med lyd og musikk. Det liker juryen nok til at Norsk luftambulanse lander på tredjeplass i mars. 

  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Susanne Hovda og Marius Aasen
  • Konsulent: Yngve Holtberget
  • Prosjektleder: Anja Sandberg Nordbø
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann


Årets Sølvmikkjury består av Alexander Gjersøe (juryleder, SMFB), Ester Hjellum (TRY), Ingrid Lea (McCann), Jan Cato Tangen (Los & Co), Anna Berg Gjendem (Anorak), Sigurd Solberg (Futatsu), Ulrik Solum Waagsether (Ernö), Silje Fjeld (Naug & Venner) og Vikki de la Cruz (Accenture).

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.