«Enter Sandbox» i Innovation-finale

POLs bejublede «Enter Sandbox»-prosjekt for Audi er shortlistet i Innovation-kategorien i Cannes Lions.

Allerede nå er shortlisten i Cannes Lions’ innovasjonskategori offentliggjort, hvor «Enter Sandbox» skal kjempe mot 34 andre nybrottsprosjekter fra giganter som Apple, Samsung og Google Creative LAB, blant andre. 

– Veldig stas å være 1 av 35 shortlister i Innovation-kategorien. Man blir jo faktisk litt ekstra stolt når man i hvilket selskap man er med i, forteller Thorbjørn Ruud, kreatør i POL.

Skal presentere foran jury og delegater

Mange av årets store snakkiser finner du i denne kategorien, både produktlanseringer fra kjente merkevarer og anerkjente reklamejobber. Dette er også den eneste kategorien hvor finalistene må presentere for juryen med åpen sal med delegater tilstede.

– Vi skal presentere på åpningen av festivalen, søndag 18. juli kl 1200 i Cannes-palasset. Blir litt skummelt, men spennende også, sier Ruud.

I denne artikkelen fra Little Black Book får du en gjennomgang av jobbene som er shortlistet i Innovation-kategorien.

I Cannes-sammenheng er arbeidet titulert «The Enter Sandbox Experience», og den er nominert i kategori for Technological Craft and Development. Audi og POL har allerede vunnet gull og sølv i NY Festivals og en Yellow Pencil i D&AD for samme jobben.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.