Relansering ble suksess
Feelgood-reklamefilm og mulighet til å vinne hytteoppussing førte Toros jegergryte rett tilbake på salgstoppen.
Aktuelt byrå
DIST Creative
For noen år siden forsvant Toros jegergryte ut av butikkhyllene. Raskt ble bergensselskapet neddynget av tilbakemeldinger, og de skjønte at noe måtte gjøres.
Dist Creative utfordret Toro på hva som burde gjøres om man ønsket å relansere Jegergryten på en troverdig måte. Nå står de bak relanseringen, og gryta har solgt over 600.000 på to måneder. Dermed suser jegergryten inn på toppen av mest populære gryteretter hos Toro for øyeblikket.
Folk var oppriktig lei seg. De ringte oss, møtte opp i resepsjonen for å klage, laget Facebook-grupper, sendte brev og e-poster. Vi fikk unormalt mange henvendelser, og vi skjønte at vi måtte få Jegergryten tilbake til små og store jegere, sier produktsjef hos Toro Sverre Krogsrud.
Oppussing i fjellheimen. Resultatet ble at Toro sendte ut syv av sine kontoransatte for å pusse opp hytter i fjellheimen. Urevasshytta på Geiteryggen var den første hytta som ble pusset opp av Toro-ansatte. Dette er en av de mest populære hyttene til Norges Jeger- og Fiskeforbund. Resultatet kan sees i reklamefilmen.
I tillegg ble det utlyst en konkurranse på Facebook hvor man kan vinne oppussing av sin egen hytte for opp til 100.000 kroner. Også denne gangen skal Bjørn Morten (sjef for produktutvikling), Terje (regionsjef), Trond (trainee), Olav (avdelingsleder), Silje (produktutvikler) og Are (salgsleder) ut å pusse opp.
Femdobling. Vi har sett et fantastisk engasjement, og folk har drevet vervekampanjer for å få dem til å stemme på sin hytte. Det syns vi er spennende, og nå skal juryen sette seg ned å kåre den endelige vinneren, forteller Krogsrud som også kan notere en femdobling av følgesvenner til Toro sin Facebook-side etter kampanjen.
Vi ønsker å takke Toro og deres ansatte. Hvem som helst kan relansere et produkt etter forbrukernes ønsker, men en bedrift som sender egne ansatte til fjells for å rette opp i en feil, det skal man lete lenge etter, sier Sørensen & Knudsen, kreative ledere i Dist Creative.
Involverte: Kunde: Rieber & Søn
Ansvarlig hos Rieber & Søn: Sverre Krogsrud
Kreativt byrå: DIST Creative
Kreativt Team: Eirik Sørensen & Finn Knudsen
Konsulent: Kristian Lyse
Prosjektleder: Marte Listhaug
Produksjonsbyrå: Babusjka
Regi: Mads Astrup Rønning
Produsent: Marthe Haakensen, Håkon Sørensen
Klipp: Hocus Focus
Mediebyrå: OMD
Digitalt byrå: Goodmorning
Involverte byråer
DIST Creative