Antiteateret blir akkurat passe store i kjeften

Ny visuell identitet til Antiteateret, teateret som er for de unge og ikke nødvendigvis spesielt teaterinteresserte.

85910 a5803 original
85911 f4356 original
85912 84f3a original
85913 1df68 original
85914 702ed original
85915 14866 original
85917 603c1 original
85918 63514 original

Antiteateret ble startet opp i 2012 av nåværende teatersjef Even Torgan, og har siden den gang satt opp teater for unge som ikke nødvendigvis er spesielt teaterinteresserte. Teateret er nå i gang med sin fjortende produksjon, og opplever både større interesse og et voksende publikum.

– Den nye visuelle identiteten har blitt til gjennom prosjektet Gratis med Vilje, hvor vi i Tank dedikerer 150 timer til et prosjekt eller en organisasjon vi mener fortjener det – og som vi har sterk tro på. Dette gir oss en ekstra mulighet til å utfordre oss selv kreativt, og det har vi virkelig fått anledning til denne gangen. Sammen med en entusiastisk prosjektgruppe i Antiteateret har vi skapt en gjenkjennelig, fleksiblel, og tøff visuell identitet, sier designer Jarle Wathne Johansen.

– Sterke uttrykk leder til debatt

– Godt teater handler om en den tette forbindelsen mellom skuespillere og publikum hvor sterke følelser er med på å skape engasjement. Logoen speiler Antiteaterets høye ambisjon om at sterke uttrykk leder til debatt, sier Oda Wahl i Tank.

– Det har vært utrolig spennende å få være med på Gratis med Vilje. Designerne visste at vi ønsket en identitet som skiller seg ut fra andre teater, noe konkret som kan skildre at vi er et ungt kreativt miljø som når vår egen generasjon. Den nye visuelle identiteten er mye mer «oss» enn den vi hadde tidligere. Tank tok innspillene våre på alvor og ga oss et HOT resultat, sier Mikaela Bruhn Aschim i Antiteateret.

Den nye identiteten lanseres i disse dager i forbindelse med Antiteaterets fjortende forestilling «SNORK av Iben Wahl», som spilles i Fyrhuset i Kværnerbyen fra 1. september.

Involverte byråer

86657 a58a6 original

Tank Design Oslo