Aurora X Voyah

ANTI Hamar og Electric Way samarbeider med Aurora under lanseringen av elbilmerket Voyah. Samtidig åpner de eget showroom i Oslo.

0 forsidex

AURORA er en av Norges største popartister og har til nå lansert fire kritikerroste album, som har oppnådd millioner av strømminger på verdensbasis. AURORA har turnert på flere av verdens største festivaler og opptrådt på en rekke av de mest populære TV-programmene i USA, Australia, Mexico og Brasil.

AURORA sin musikk er av kritikere beskrevet som avant-garde pop for sin evige søken etter å finne nye måter å uttrykke seg på. Dette gjør henne til en svært god samarbeidspartner for VOYAH, og du kan blant annet høre låten «Everything Matters» i VOYAH Frees kampanje «Freedom to Explore Something New», som handler om å utfordre seg selv og finne nye ting.

Aurora vs Voyah, «Everything Matters»
2 1
2 2
2 3
2 4
2 5

Det er selskapet Electric Way som sammen med ANTI Hamar nå tar opp konkurransen med blant andre Nio i hovedstaden.

Åpner nytt showroom i Klingenberggata 7

– Vi har jobbet intenst med lanseringen av el-bil merket VOYAH som har valgt å etablere sitt Europa-kontor her i Norge sier Torje Sulland, CEO i Electric Way som er heleid av familieselskapet Sulland Holding. Sulland er fra før en av Norges største privateide bilkonsern med en omsetning på over åtte milliarder kroner og merker som Toyota, BMW, Ford , Volkswagen, Audi, Skoda, Mazda, Hyundai, Mini i porteføljen sin.

Tett strategisk samarbeid

– En av suksesskriteriene har vært å sitte tett sammen i de strategiske prosessene. Allerede fra et av de første forhandlingsmøtene med VOYAH har merkevarestrategi og kommunikasjon vært viktig for å bygge tillit rundt en vellykket Europa-lansering, fortsetter Torje Sulland. – ANTI Hamar har utrolig god kjennskap til kategorien og fått opparbeidet seg en unik posisjon inn mot VOYAH og deres Europa-satsing.

– Gjennom dialog med VOYAH sitt internasjonale merkevareteam har vi fått utviklet en helhetlig merkevarestrategi hvor vi har fått ansvaret for å bygge en 360 graders økosystem-modell, sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver og grunnlegger i ANTI Hamar.

4 1
4 2
4 3
4 4

– Vi har etablert konseptet «Freedom to Explore» og fått muligheten til å implementere dette i alt fra utformingen av VOYAH sine norske nettsider, VOYAH showroom, produksjon av film og kampanjemateriell, medie og digital strategi. Det hele starter med kampanjen «Freedom to Explore Something New». Dette har vært et samarbeid hvor vi har jobbet over landegrensene og vi har fått til et konsept som vil være en del av vårt langsiktige merkevarestrategi for Norden og Europa, sier Cheng Hua, Head of EV Europe.

Team work

På VOYAH showroom har vi jobbet sammen med Permafrost og Void for å skape et sted hvor man kan få oppleve bilen og konseptet i et Nordisk miljø. «Freedom to Explore nature» har vært tema, og her går man inn i et showroom som skiller seg ut, det er bygd opp av landskaps koter, kunst og en gigantisk lysinstallasjon hvor man blant annet kan replikere Nordlyset / Aurora i overflaten på bilen.

– Vi håper folk tar turen innom for å oppleve noe litt utenom det vanlige, sier Mikkel Lehne, rådgiver og CEO i Void.

– I Electric Way har vi fått muligheten til å bli med å utvikle en kategori som virkelig er i en distruptiv fase, vi er et plattform-drevet selskap som er lidenskapelig opptatt av å utvikle fremtidens merkevarer innen teknologi og mobilitet. Vi er et sterkt lag som står bak og vi gleder oss til å få vist frem en 4x4 SUV som er fullspekket med teknologi og smarte løsninger. Med night vision, god plass til alt du måtte tenke deg å pakke, 0-100 på 4,7 sekunder, og et av de peneste frontpartiene i kategorien, vil denne passe et publikum som er på jakt etter å utforske en komfortabel premium el-bil, sier Victoria Allers Wismer, markedsdirektør i Electric Way.

Her ser du utdrag av lanseringskampanjen som vil være på i digitale kanaler, utendørs og på egne plattformer.

Andre involverte

B

Birk Groven

B-foto

T

Thor Erik Løkken

Gaffer

H

Håvard Holtop

Lighting Technician